הגדה השמאלית

במה ביקורתית לחברה ותרבות


מאת: ב-24 ביוני, 2013 23 תגובות

פעולות החבלה והטרור של כנופיות מתנחלים בעלי השקפה יודו-נאצית, נמשכות באין מפריע מזה כשש שנים תחת השם "תג מחיר".  ב- 24.7.2008, ציטט עיתון "הארץ" את דבריו של מי שהוגדר "ראש מטה המאבק" ביצהר, שהכריז באוזניו כי לכל מה שתעשה הממשלה למתנחלים יהיה "תג מחיר". מאז ועד היום בוצעו על ידי הכנופיות המתהדרות בשם זה מאות פגיעות בפלסטינים, הן תושבי הגדה והן אזרחי ישראל. המחבלים פגעו במטעים, הציתו מסגדים, זיהמו כנסיות והשחיתו מאות כלי רכב משני צידי קווי הפסקת האש של 1949. יתכן בהחלט שגם פלסטינים שנרצחו בשנים אלה שלא על ידי חיילים, מצאו את מותם מידי מחבלים אלה, שבמקרים שבהם הפיגוע הסתיים בהרג הם נמנעו מלהשאיר כתובת מזהה.

pricetag תג מאיר: אור במקום טרור (מקור)

הכנופיות אינן פועלות בחלל ריק. הן זוכות לגיבוי הן של חלקים מאוכלוסיות המתנחלים והן של חלק מבעלי התפקידים הביטחוניים ומשרתי כוחות אכיפת החוק השייכים לאותה אוכלוסייה. עם  העלייה בתכיפות ובכמות הפיגועים  עלו ונשמעו דרישות להכריז על מבצעי "תג מחיר" כחברי ארגון טרור ולהתנהג אליהם בהתאם. לאחרונה פורסם כי הקבינט הביטחוני התכנס לדיון סודי בעניין, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אמר שאין מניעה להכריז על המפגעים ארגון טרור, והשב"כ המליץ לעשות זאת.

והנה הפתעה: הקבינט הביטחוני החליט  – לפי דרישת נתניהו  – שלא להגדיר את הטרוריסטים היהודים כחברי ארגון טרור, אלא בחברים ב"התאגדות בלתי מותרת". הנימוק של ראש הממשלה:  הגדרתם כארגון טרור "תהיה טעות העלולה לגרום נזק תדמיתי לישראל בקהילה הבינלאומית, תגביר את הדהלגיטימציה שלה, ותעודד גורמים בעולם להשוות בין פעולות תג מחיר ופעולות החמאס והג'יהאד האסלאמי" ( ברק רביד, "הארץ" 16.6.13).  עם כל הכבוד לנזקים התדמיתיים הפוטנציאליים, אי הגדרתם של טרוריסטים יהודים כחברי ארגון טרור היא החלטה מהותית ולא תדמיתית גרידא. היא מהווה המשך טבעי לרעיון ה"מדינה היהודית" העומד בסתירה גמורה לרעיון המדינה הדמוקרטית.

סתירה זו נחשפה בבירור, בין השאר, בפרשת ג'ק טייטל, שביצע מעשי טרור מובהקים שכללו רצח שני פלסטינים רק בשל לאומיותם; ניסיון לשני מקרי רצח נוספים והנחת מטען חבלה בדירתו של פרופסור זאב שטרנהל  שהתבטאויותיו הרגיזו את טייטל. באפריל 2013 שלח בית המשפט את טייטל לכלא, לאחר הרשעתו פנו קרובי הנרצחים והפצועים בדרישה לקבלת פיצויים מהמדינה כנפגעי טרור. תשובת  מדינת היהודים היתה כי מעשיו של טייטל אינם מוגדרים כמעשי טרור ועל כן פיצויים יוכלו לתבוע רק מהאסיר עצמו!

מדיניותה הגזענית העקבית של מדינת ישראל קיבלה אישור רשמי נוסף כבר בפרשת הטבח בתוך אוטובוס נוסעים בעיירה שפאעמר (שפרעם), שהתרחש ביוני 2005, על רקע ההתנתקות.

הרצח של ארבעה פלסטינים אזרחי ישראל בידי חייל ישראלי חבר תנועת "כך", שביצע את פעולת הטרור במטרה מוצהרת  לעכב את סילוק המתנחלים מרצועת עזה, גרם לזעזוע זמני אך החברה הישראלית מיהרה להתאושש ממנו. לאחר מספר ימים שבהם הצהירו אנשי ציבור, מראש הממשלה ומטה, עד אחרון העיתונאים, כי פעולתו של החייל עדן נתן זאדה הייתה פעולת טרור מובהקת וההבטחות כי הקורבנות ומשפחותיהם יפוצו ככל אזרח ישראלי, בוצעה פנית פרסה מהירה. עוד בטרם יבש דם הנרצחים הודיעה המדינה לקרובי ההרוגים והפצועים כי לא ניתן להתייחס אליהם כאל נפגעי טרור. כדי שלא לגרום לשערורייה גדולה מידי הוקמה ועדה בין-משרדית מיוחדת שקבעה כי הקורבנות יפוצו "לפנים משורת הדין" באופן חד פעמי, כמעשה חסד של מדינת היהודים, וזאת משום שלא ניתן להגדיר את הרוצח כטרוריסט.

בכל מדינה בעולם כאשר מישהו רוצח קבוצת אנשים לא על רקע אישי אלא מתוך אידיאולוגיה מסוימת או כדי להשיג מטרה פוליטית, נחשב האיש לטרוריסט. שהרי בפגעו באזרחים פגע האיש במדינה, בריבונותה ובמחויבותה כלפי אזרחיה. בכל מדינה אחרת  – כמו למשל צרפת, בפרשות של פיגועים נגד יהודים, מוסלמים או נוצרים –  או אפילו סעודיה, טרור הוא טרור וקרבנותיו הם נפגעי טרור. אולם  במדינת ישראל התקבעה  הלכה בידי מי שהיה פעם היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין, שהפך בינתיים לשופט עליון. על פי הלכת רובינשטיין טרוריסט הוא אדם החבר בגוף הרוצה לפגוע במדינה היהודית.

מדוע אם כך נקבע כי הרוצח  זאדה לא התכוון לפגוע במדינת היהודים? פשוט מאוד, הוא הרי כחסיד תנועתו של כהנא, תומך נלהב של המדינה היהודית וככזה הוא ושכמותו יכולים לרצוח כל אזרח או כל אדם, לשם השגת מטרות פוליטיות ואין הם נחשבים בישראל לטרוריסטים.

למרבה המבוכה,  מדינת ישראל מוגדרת בחוקי היסוד שלה לא כמדינה יהודית בלבד אלא כמדינה יהודית ודמוקרטית. וכל חוקי היסוד בישראל מושתתים על האוקסימורון "יהודית ודמוקרטית"! אם כך, ניתן היה לצפות כי פעולת טרור נגד אזרחי ישראל המכוונת נגד הדמוקרטיה אף היא תיחשב לפעולת טרור נגד המדינה. אולי לא יפתיע אתכם לגלות שבמדינת היהודים טרור נגד דמוקרטיה אינו בבחינת פעולת טרור.

לא מפתיע גם  שהיועץ המשפטי מני מזוז ששימש בתפקידו בתקופת הרצח לאחר שהחליף את רובינשטיין לא העז להוציא הנחיות חדשות המנוגדות לאלו של היועץ הקודם. מן הסתם  כדי ש"לא לפלג את העם". בכל זאת עולה השאלה מדוע ערעור על החלטת המדינה בעניין זה לא הובא עד היום לפתחו של בג"ץ. אולי  חששו ארגוני זכויות האדם לגלות כי דעת השופט העליון רובינשטיין בהיותו יועץ משפטי חופפת לדעת חבריו השופטים? או שמא הם-הם נזהרים שלא להיכנס למאבקים העלולים לחשוף את בלוף האוקסימורון "יהודית ודמוקרטית" היקר כל כך לליבם של רבים מחבריהם.

תגובות
נושאים: מאמרים

23 תגובות

  1. אורי הגיב:

    הדיון הזה טפשי. גרפיטי (גזעני ככל שיהיה) וניקוב צמיגים הוא לא טרור. אם גרפיטי צריך לקבל את ההגדרה טרור, אז התפוצצות באוטובוס מלא ילדים צריך להיות מוגדר כ"רצח עם".

    אני רחוק מלאהוב את המתנחלים הקיצוניים ואת משנתם הפוליטית הגזענית, אבל בואו לא ניסחף. מה שברוך מרזל עשה היה טרור. גרפיטי, ניקוב צמיגים, כתיבת "ערבים החוצה" או אפילו שריפת מסגד הן פשעי שנאה גזעניים, אבל ממש ממש ממש לא טרור.

  2. צפור בודד הגיב:

    אני מסכים עם מילה מילה שנכתבה במאמר, למעט שני משפטים הבאים:
    1." …(היא מהווה המשך טבעי ל) רעיון ה"מדינה היהודית" העומד בסתירה גמורה לרעיון המדינה הדמוקרטית.".
    2." …(וכל חוקי היסוד בישראל מושתתים על) האוקסימורון "יהודית ודמוקרטית"!".
    שני משפטים אלו אינם מקובלים בעיני, בעיקר משום שהכותב אינו מנמק קביעותיו ומציגן כמסמרות אמת ברורה כביכול ולא משום כל דבר אחר.
    אדרבא, יוכיח הכותב החבר אמינוף, שאכן צודקים דבריו, או אז נוכל לדון בהם.
    אחרת אינם יותר מיריקה כלפי המדינה הציונית ואין הם שונים במהותם, משריפת הדגל הכחול לבן בראש חוצות.
    בכך, פוגע הכותב בעיקר באותו צבור של אנשי שמאל ציוניים ומנכס דגלם, הישר לידיהם הערלות של פשיסטים לאומנו- פגנים ומחזקן.
    כלומר, בא לקלל "יודונאצים" ונמצא מברכם.

  3. עידן סובול הגיב:

    בארץ-ישראל לא קם העם היהודי, בה מעולם לא עוצבה לאורך ההיסטוריה שום דמות רוחנית ומדינית של עם חופשי, בה התחרו מאז ומעולם כול מיני סרסורי דת על שליטה בנפשותיהם של עובדי עבודת-כפיים קשי-יום וניצולם למטרות רווח, בה לא חי מעולם שום עם חיי קוממיות ממלכתית-חילונית, בה לא נוצרו מעולם נכסי תרבות אזרחיים כלל-אנושיים , ובזה המכונה בפי כול מיני שרלטניים פוליטיים "ספר הספרים הנצחי" כולל גם את הפיגול הגזעני הרצחני הנושא את השם "ספר יהושע" שהספר הנתעב "Mein Kampf" דומה לנצר שיצא משורשיו. .

    לאחר האירוע הפאנאטי, המכונה בהיסטוריה היהודיסטית "חורבן בית שני", לא טרונספרו מהארץ באופן גורף שום ישובים היהודיים: רק ראשי המרד הדתי-משיחי המוטרף הורחקו מכאן לאיזורים אחרים באימפריה הרומית. רבים היגרו מכאן מרצונם הטוב והחופשי לאיזורים משגשגים ברחבי האימפריה, לאחר שחוו את ההתפרצות היהודית-משיחית ההרסנית. יורשי דרכם של המשיחיסטים מתקופת בית המקדש השני מתכנים בימינו "תג מחיר" .. אם הנבלים הגזעניים האלה לא יטופלו לאלתר כאירגון טרור לכול דבר, הם יפרצו וירבו ויהרסו את המדינה מבפנים.

    • צפור בודד הגיב:

      1. בארץ ישראל כן קם העם היהודי וכן כונן כלשונו של סובול "חיי קוממיות ממלכתית חילונית". אין קשר בין אמונה באל, או בהבטחות התנ"ך ומורשתו ההומנית, לעניני דת ממוסדת. מה עוד שזכותו הדמוקרטית של עם לדבוק גם בדת, לגיטימית.
      2."ספר הספרים" על משמעויותיו החברתיות הומניות, לא היה זקוק מעולם לשרלטנים פוליטיים ע"מ לבסס מעמדו ככזה. מספיק לקרוא פרק או שניים מ"ממשלי", "תהילים", "שיר השירים" שלא לדבר על ספרי הנביאים ועוד, ע"מ להשתכנע מטיבו ההומני של התנ"ך ולעמוד על גדולתו.
      3. לגבי "הפיגול הגזעני הרצחני הנושא את השם "ספר יהושע"", רק אציין שלמרות שסובול אינו מנמק דבריו אלא משליך סופרלטיבים לכל עבר, חשוב להבין שהספר מדבר על דבקות עם ישראל באלוהיו. היות ולסובול אין הוכחה בדבר קיומו או אי קיומו של אלוהים. ניתן ואפשרי להשוות דבקות זו לדבקות ברעיונות המרקסיסטיים למשל, שגם בהם הכחדתו של המתנגד ראויה ומקובלת לעיתים.
      4. ולגבי הסיפא: שוב מנכס סובול ערכי היהדות והתנ"ך לטובתם של פנטיים דתיים משיחיים ועוקרם מידי העם כולו. כלומר דמגוגיה לשמה.

  4. משה הגיב:

    ניתן להבין את מהלכי הממשלה רק כאשר יודעים שישראל היא מדינה גזענית.

  5. שמואל הגיב:

    מאמר חשוב! המציג את הסיכון והעוול שנגרמים לאנשי השמאל (ובעיקר לערבים) בגלל שוליות חשיבות המונח "דמוקרטיה" בקרב הרוב היהודי המתגורר בישראל. תודה.

  6. לפיד הגיב:

    מי פוצץ אוטובוסים?

    • בטטה הגיב:

      אצ"ל לפני קום המדינה גם שווקים ערביים, דוד בן שימול ירה טיל על אוטובוס ערבי בירושלים,ארגון הטרור המתנחלי של שנות ה-80 (חגי סגל וחבר מרעיו) שהניחו פצצות באוטובוסים שהתגלו ברגע האחרון ממש ,נתן עדן זדה בשפאעאמר,ואם שכחתי אירוע הסליחה

  7. "הטרור הלגיטימי" הותר כבר בתורה - פסקו כותבי "בראשית" הגיב:

    מאז הטבח בדיר יאסין, (ואולי גם לפניו, בטבח העובדים הערבים בבתי הזיקוק, והרצח ההמוני של ערביי בלד א-שייח, היא נשר היום — ש"התרוקנו מתושביהם"), מקובל ב"יישוב" הציוני לחשוב ולשנן לדורות הבאים שכל הרציחות שבוצעו ע"י לוחמי הלח"י, האצ"ל ו"ההגנה" היו מוצלחות, ובשום מקרה אינם "טרור"… המילה "טרור" נשמרה בלעדית למעשי הפלסטינים, וערבים אחרים. כי עורכי ספר בראשית (עזרא ונחמיה) כתבו – ש י ה ו ה התיר לעשות לעמים שישבו בארץ כנען (לפני שהגיע "זרעו של אברהם") את המעשים הנוראים, כדי לטהר אותה מזרים ואחרים. "וַיֹּאמֶר לְאַבְרָם, יָדוֹעַ תֵּדַע כִּי־גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ, בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם, וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם; אַרְבַּע מֵאוֹת שָׁנָה. . . כִּי לֹא־שָׁלֵם עֲוֹן הָאֱמוֹרִי עַד־הֵנָּה". וכדי שלא יטעה ""הזרע של אברם"" בהולכו להשמיד את ילידי המקום, מנו עזרא ונחמיה את העמים והשבטים שנועדו להשמדה אחד לאחד: "הַקֵּינִי, הַקְּנִיזִּי, הַקַּדְמוֹנִי, הַחִיתִּי, הַפְּרִיזִּי, הָרְפָאִים, הָאֱמוֹרִי (שמוזכר פעם שניה), הַכְּנַעֲנִי, הַגִּרְגָּשִׁי וְאֶת־הַיְבוּסִי". ולכל אלה קוראים אנשי "תג מחיר" ע מ ל ק.

  8. צדוק התקוה הגיב:

    מראש אני מודיע שאיני תומך באנשים הללו והם מבאים רק נזק למדינה אבל האם פעם רשמתה רשימה כזאת על הטרור הפלסטנאי לא זכור לי מקווה שדברי לא ימחקו כל אדם יכול להביע כל דעה
    שאינה קוראת לרצח או לפגיעה באחרים

  9. בטטה הגיב:

    מדינה המושתתת על אידיאולוגיה -יהודית,ציונית,נוצרית,מוסלמית,בודהיסטית,קומוניסטית,נאצית,פשיסטית לא יכולה להיות דמוקרטית.
    זוהי סתירה מובנית ומהותית.אידיאולוגיה שהיא גם דת לכל דבר במאפיינים שלה,בקנאות וביחס הבוז והביטול לאחרים לא יכולה להיות סובלנית וסבלנית ולכן גם לא דמוקרטית.
    זו הסיבה שכל המדינות האידיאולוגיות היו גם דיקטטורות נוקשות ואכזריות .
    ישראל הצליחה ,לפחות חלקית עד כה שלא לפול למלכודת הזו. כנראה שאנו בדרך המהירה
    לשם.

    • צפור בודד הגיב:

      הריני להפנות תשומת לבך החבר בטטה, שקיים הבדל בין העם היהודי שרובו חילוני או מסורתי לבין הדתיות היהודית החרדית, על ענפיה וסעיפיה השונים והמשונים. ולמרות שמדינה יכולה להיות דמוקרטית ובאותה עת גם דתית (אם רוב הצבור בה הינו דתי ומעונין בקיומם של חוקים בעלי אופי דתי), מדינת ישראל עדיין אינה מדינת הלכה. אך כאמור, גם אם תהפוך לכזו, לא תתקיים כאן סתירה.
      לעומת זאת, יש ויש סתירה בין "דמוקרטיה" מעוותת (המתקימת אבוי גם במדינת ישראל), בה אין למשל הפרדת רשויות מוחלטת (ענין אותו אני מניח, "תעביר" על פניך מבלי למצמץ אפילו) לבין מדינה דמוקרטית אמיתית בה מתקימת הפרדה זו. אך כאמור, מדוע תשים לב לקורה הדמוקרטית המוטלת בין עיניך, כאשר אתה טרוד כל כך ב"חשיפת" הקיסם היהודי בין שיניה של מדינתנו?…

    • צדוק התקוה הגיב:

      בטטה אז אין מדינות דמוקרטיות בעולם אם כך אז מה רוצים ממדינת ישראל?

  10. יוסי ברנע הגיב:

    טירור פירושו הטלת אימה ופחד, ולכן הפעולות האלו מתקשרות אליו. ניתן כמובן להבחין ברמת המסוכנות של פעולות, וכמובן אין גרפיטי שקול לשירפת רכב ושריפת רכב אינה שקולה לנסיון רצח.
    מה שחשוב לציין הוא שהביטוח אינו מכסה את הנזקים בגלל שהם לטעמו לא נגרמו מפעולת טירור ואת הלקונה הזאת יש למלא.
    ולבסוף הערה. לא כל מעשה בריונות, לא כל אידיאולוגיה של משיחיות יהודית פאנטית היא בגדר נאציזם. זה מבזה את משמעות המושג הזה. בכל החל פרופ ישעיהו ליבוביץ.(יהודן-נאציים).

  11. הסמנטיקה הציונית העניקה לגיטימציה לטרור היהודי הגיב:

    ברוב המקרים טרוריסטים יהודים שוחררו לפני מועד סיום המאסר שלו נידונו בבתי המשפט. ו"כדי שלא יוטל כתם מוסרי על הציבור" הם הוגדרו כסוטים ו/או מטורפים.
    הטרור היהודי החל עם הנכבה וטבח דיר יאסין. ב-17.9.1948 הטרור שינה כיוון כשאנשי לח"י בראשות יהושע כהן ("שלא נתפס") רצחו את מתווך האו"ם פולקה ברנדוט, שהציל יהודים מהנאצים. "אשמתו" היתה שרצה שלום צודק. את הרצח יזם יצחק שמיר…
    המחתרת היהודית, שהוקמה ע"י מתנחבלי חברון, מילכדה מכוניות של ראשי ערים פלסטינים: בסאם שכעה משכם, וכרים ח'אלף מרמאללה איבדו את רגליהם. איבראהים טאוויל מאל-בירה ניצל כהתקשר לממשל הצבאי. חבלן מג"ב סלימאן חירבאווי שנשלח נפגע בשתי עיניו והתעוור כשפתח את דלת המוסך. הקצין אהרון גילה, מאנשי המחתרת, שהיה בסוד העניין, לא הודיע על דבר הימצאות המטען… ביולי 1983 עלה השב"כ על עקבות 29 אנשי המחתרת, אך השב"כ עצר אותם רק באפריל 1984, כשנודע לו על הכוונה להטמין חומר נפץ ב-5 אוטובוסים פלסטינים. מנחם לבני, שאול ניר ועוזי שרבף נידונו למאסר עולם. הם שוחררו אחרי פחות מ-7 שנים. סקר הוכיח ש 3/4 מאזרחי ישראל היהודים תמכו בשחרורם…

  12. השקר - בחסות המדינה וה"ידידה" מעבר לים הגיב:

    כל עוד שהטרור הציוני נתמך בידי האימפריאליזם האמריקאי, וכל עוד שסיוע לצבא הכיבוש ש"לדעת הנשיא" מבצע את המשימה הקדושה של דיכוי העם הפלסטיני ושאיפתו לחירות (לצד מדינת ישראל), ומראה לעמים הערביים (שניסו לעשות לעצמם "אביב") מהיכן משתין הכריש הגדול, ולמה הוא מזרים (לעיתים מזומנות) מזומנים לכרישים קטנים (כגון צבא מצרים ושותפיו) ול"אחים" (המוסלמים) שהתנקשו (פעמיים ) בחיי גמאל עבד אל נאצר בשנות ה-60 של המאה ה-20, בתמיכת ה־CIA…

  13. Zu Zahlen הגיב:

    החשבון יוגש לכל המתחזים ל"יהודים", בעוד אין בהם שמץ של מוסר. כל "תג" וכל "מחיר" מתויג, ואפילו ראש ממשלת המתנחבלים הבין שצריך להקים — לפחות למראית עין (עולמית) — יחידה שתיראה כאילו היא נלחמת באנשי "תג מחיר" (בינתיים בגדה המערבית בלבד). גם הסיבה השניה ברורה: צבא הכיבוש לא מסכים שצמיגי רכביו ינוקבו, שמתנחבלים יירקו בפרצופי קציניו. ובינתיים כולם מחפשים "מתחת לפנס" או מחכים לקבל הנחייה והגדרה שתאמר בבירור מי הם אנשי הטרור היהודי. בגין ושרון לא הירשו לירות בחברי "המחתרת היהודית", בחגי סגל, ב‎מנחם לבני, שאול ניר, עוזי שרבף וחבר הרוצחים "שלנו". עכשיו אנחנו משלמים את המחיר. הבא אנא לשלם Zahlen bitte

  14. יוסי ברנע הגיב:

    עקרונית צודק אמינוב שיש אבסורד שבמקרי הרצח שציינו, לא פוצו המשפחות אלא מלפנים משורות הדין כי המקרים לא הוגדרן כטירור. אבל כשיש דיון עקרוני לא צריך להעמיס עליו כל דבר שיש באמתחת. דיר יאסין לא היה מקרה של טבח לפחות לפי המחקר של אורי מילשטיין כבר בספריו על מלחמת העצמאות ואחר כך בספר ניפרד. לא היה זה טבח כי האוכלוסיה האזרחית לא נרצחה בדם קר לאחר שהכפר נכנע, אלא במהלך הלחימה הקשה מבית לבית. ובדיר יאסין היו גם יחידות של ה"הגנה" , ולמעשה מילשטיין טוען שחוליה אחת כזו היא שאחראית לפגיעה בתושבי הכפר.

הגיבו כאן

אורך תגובה מקסימלי: 1000 תווים

הרשמה לעדכונים בדוא"ל

Subscribe via Email

מומלצים