הקורבן הראשון במלחמה היא האמת. זו קלישאה ידועה (ונכונה). איזו הפתעה נכונה לנו לכן לקרוא את דברי האמת של כתב בכיר ב'הארץ', יואל מרקוס (הארץ 11.7.14): "היו כאלה שטענו שחטיפת שלושת הנערים, עם כל חומרתה, לא הצדיקה הכנסת צבא למחוזותיו של אבו מאזן, לחימה בחמאס, פריצה לבתים מדי לילה, ומעצרים ללא מעצורים, של כל מי שנזדמן. מה חשב לעצמו ביבי, שהחמאס בעזה יישב בשקט כשצה"ל נראה לילה-לילה עושה שמות במעריציו ובחבריו?" אכן, דברי אמת פשוטים שרק בימי הסתה בלתי מרוסנת נגד החמאס והפלסטינים בכלל, אפשר להתעלם מהם. אפשר אפילו להוסיף עוד כהנה וכהנה, כגון שחטיפת הנערים הייתה תוצאה של שביתת רעב של עצירים שנמקים ללא משפט וצדק ובכליאתם של אלפים אסירים פלסטינים. או את הרצח הבלתי נתפס של הנער הפלסטיני תושב ירושלים המזרחית – שריפתו בעודו בחייהם.
עכשיו המדינה בטירוף גמור. חיה בעולם מדומיין. עם כל התוקפנות הגוברת שלה, היא מרגישה קורבנות עוד יותר. בסקר לפני כמה ימים ענו 75% מהמשיבים שיש להיכנס לעזה. אני רק נחרד לחשוב לאיזה טירוף לאומני הגיע העם הזה. ואני שואל עצמי מה היו עונים לו נשאלו מה דעתם על הפצצה של עזה בפצצת אטום קטנה (כירורגית כמובן).
הפגנה נגד המתקפה על עזה, נצרת 21/7/14 (צילום: אקטיבסטילס)
ישראל חיה את מות שלושת הצעירים החטופים אלף פעם ביום, כאשר נהרגים ילדים פלסטינים, או כאשר ילד פלסטיני מובער בעודו בחיים מדלגים הלאה. אם מישהו כמו חברי הכנסת ברכּה או טיבי, אומר כמה דברים רציונאליים, למשל: "שבצד השני נהרגים הרבה, אבל הרבה יותר", מוכנים לדרוס אותם . אם מישהי כמו ח"כ זועבי מזכירה את מקור הזעם הערבי, היא מסכנת את חייה ויש להעמיד עליה שומרים. עכשיו גם אוזקים אותה כשהיא משתתפת בהפגנה. את זחאלקה רק סילקו מוועדה בכנסת.
אך גרוע מכל הוא השקר הגדול שהיה בבסיס של מסע העונשין הקרוי "צוק איתן", הכוונה לשתיקה של שבועיים לאחר מציאת הנערים. היום ידוע שכבר מהיום הראשון היה ברור לגמרי שהם נרצחו. אך כל זרועות השלטון שידעו זאת כבר – המשטרה, השב"כ, הצבא, והממשלה לא גילו זאת לקרובי הקורבנות או לציבור. תחת זאת, בכיסוי של החיפוש הנערים, התחילה ההתנפלות על הגדה המערבית. מאסרים ומעצרים (כ-500 איש) שהתגלגלו מהר מאוד למסע של "צוק איתן". וכמו שכתב מרקוס ב"הארץ", כיצד יכול היה מישהו בממשלה לתאר לעצמו שעזה תשב בשקט לנוכח המסע הפראי הזה שהתנהל תחת הסיסמה שהחמאס הוא שהרג את הנערים, בלי להביא כל הוכחה לטענה זו.
כל זה לא הפריע לשלטון ולדובריו לטעון בקול בכייני וצבוע – איזה מדינה בעולם הייתה יושבת בשקט כאשר יורים בטילים על אזרחיה. האם מותר גם לפלסטינים לשאול איזה עם היה יכול לשבת שווה נפש אל מול כוחות הביטחון העושים טבח לאחיהם. ואיזה עם יכול לשבת בשקט כאשר עזה כפותה בכל גופה ע"י ישראל. יש עליה עוצר, סגר, איום מתמיד לסגירת כל מעבר לכל מוצרי מחיה ואפילו למלט. כאשר דייגיה לא יכולים להתרחק מחופיה, כאשר משכורות תושביה נתונים לחסדה של ישראל? כאשר חשמל ומים בשליטת ישראל?
אך יותר חשוב מאלה היא השאלה כמה זמן יכול העם הפלסטיני לחיות תחת בכיבוש? איזה עם לא יתקומם כנגד מצב זה? רבים, וגם בין אנשי שמאל, מוכנים אולי להתקוממות העם הפלסטיני אבל אינם יכולים לקבל את המאבק כאשר זה בהנהגת החמאס. הם היו רוצים לראות תנועה חילונית ונאורה בראש ההתנגדות, אנשים כמו מרואן ברגותי (שאת שחרורו הרשות הפלסטינית לא ממש דורשת ולא מציבה זאת כתנאי למו"מ). אנשים אלה כנראה לא שמו לב שעוד לא הייתה תנועה לשחרור לאומי שלא כונתה טרוריסטים. כך כינו הבריטים את ההתקוממות בכל מושבותיה, וגם בפלשתינה-א"י – בגין ושטרן נחשבו טרוריסטים. כך כונו המתקוממים באלג'יר, בקניה, בדרום אפריקה, בהודו, וכך בכל מקום כאשר עם תחת שלטון קולוניאלי קם על רגליו האחוריות ומחליט שדי. בציניות שאין גדולה ממנה דורשים השליטים האלימים, המזוינים מכף רגל עד ראש, מן העמים המדוכאים להתנער מאלימות.
אבל החמאס הם קנאים אסלאמיים דתיים! אומרים לנו. טיעון נכון – אך רק בחלקו. את החמאס לא אוהבים לא רק בגלל דבקותו בדת (יש פנאטית יותר מסעודיה בת בריתה המוכרת של ארה"ב ובלתי מוכרת שלנו?) אלא בשל התנגדותו הנחושה לכיבוש. החמאס הוא חלק מתנועת שחרור פלסטינית, וביסודו הוא קודם כל תנועה לאומנית-פוליטית; שאף מוכנה לעשות פשרות פוליטית מרחיקות לכת. תנועה זו זכתה לתמיכה עממית רחבה של העם הפלסטיני. היא זכתה בבחירות הוגנות, ואין שום סימן שהתמיכה בה היום פחותה (גם מזאת אנשים ליברלים לא צריכים להתעלם כאשר בדרך כלל מדגישים כל כך את הדמוקרטיה). הייתי אומר החמאס זוכה לתמיכה רחבה לא בגלל פנאטיות דתית אלא, למרות זאת. כל המקורות מעידים שהחמאס מתקבל – בפרט היום – כמגינה ולוחמת בעד האינטרסים של העם הפלסטיני.
קצר המצע כאן להסביר כיצד תנועת הפת"ח החילונית (גם היא כונתה טרוריסטית על ידי ממשלות ישראל וארה"ב, והואשמה ברצונה להשמיד את ישראל), איבדה את כוחה הפוליטי בציבור הפלסטיני, כאשר הואשמה בשיתוף פעולה עם ישראל. לא יעזור ל"מרכז שמאל" הדמוקרטי שלנו שרוצה לבחור בשמו של העם הפלסטיני את אבו מאזן כמנהיג העם הפלסטיני, ולהשליט אותו על הפלסטינים כדי שיקבל את דרישות ישראל. ועדיין לקרוא לזה דמוקרטיה. לא הספיק להם שניסו במלחמת לבנון להמליך שליט גם על לבנון בשעתו?
הטענה הליבראלית נגד תנועות שחרור תמיד הייתה שהן פנאטיות, מפגרות, אנטי דמוקרטיות, ואנטי קידמה. הבסיס לתפיסה זו היא חשיבה אימפריאלית-קולוניאלית, מקדמה דנא. גם האינדיאנים, השחורים באפריקה, ורוב עמי הקולוניות לשעבר, היו "מפגרים", "פנאטיים", דתיים מדי או פחות מדי, מן הכובשים הלבנים "הנאורים". האם היה אי פעם כובש שלא טען שהוא מתקדם יותר, דמוקרטי חופשי בדעותיו יותר מהילידים שלו? לכן נראה שגם אצלנו, כשליברל נלחם לצד ישראל נגד ה"פנאטיים" הפלסטינים, הוא רחוק מאוד מלהיות ליברל או דמוקרט.
מהי מלחמה קולוניאלית? היא מלחמה של חלשים נגד חזקים, של מדוכאים נואשים נגד אדוניהם, של מושפלים נגד משפילים, של כבושים נגד הכובשים, ומה שחשוב אולי מכל בידי המדוכאים נשק נחות כנגד נשק משוכלל. בווייטנאם הרסו האמריקאים את תשתית הארץ בפצצות מצרר, הרגו מיליוני תושבים, לעומת עשרות אלפי קורבנות של חיילים אמריקאים. אך זה לא הפריע להם להציג את עצמם כדמוקרטים משחררים לעומת הווייטקונג האכזרי והברברי. וגם באמריקה תמך רוב העם במלחמה. ואף העיתונים "הליברלים", ובראשם ה"ניו יורק טיימס", תמכו ברצח המיליונים. את הנשיא שהכניס אותם למלחמה ג'ון פ. קנדי היללו וקשרו לו כתרים, ואף כונה בתקשורת "קמלוט" (על שם האביר האגדי סביב שולחנו של המלך ארתור). התנועה הציבורית נגד המלחמה התעוררה רק שנים אחרי זה, כאשר רובם הכירו בכך שהמלחמה היא אבודה.
מספרים לנו שכל העולם איתנו נגד חמאס. לא היה ולא נברא! בעולם הערבי לוחמים בחמאס כל האליטות הפרו אמריקאיות כגון ערב הסעודית, ומצרים. גם באירופה – כל המעצמות הקולוניאליות לשעבר תומכות (תלויות) באמריקה ועושות דברה. אך העמים הערביים נוטים ברובם לצד הפלסטיני הנלחם כעת בישראל. שאר העולם היום הוא בעד החמאס, לא לתוכן הדתי שלו אלא לתוכן המשחרר שבו. לתמוך במלחמה זו בפעולת הממשלה נגד החמאס ולראות בו תנועה טרוריסטית נראה לי מוטעה לחלוטין. ואובדן קנה מידה, ומחוץ לסיטואציה בה אנו נמצאים, מחוץ לזמן והמקום. אומרים שצריך "אחת ולתמיד לגמור את העניין", להרוג את כל חמאס (אלי מויאל), להכות בהם כל כך קשה שלא יחזרו להתנגד.
רק לעשות שלום איננה אופציה אפשרית ונוכחת בשיח, ובוודאי לא לסיים את הכיבוש. השאלה כיצד להגיע לשלום לא נשאלת כלל. וזה מובן, לדון בשאלה זו מחזיר אותנו לליבה – הכיבוש. אך ברור שכל עוד שלא נוותר על הכיבוש לא יושג שלום. ובמספר מילים, אחזור ליואל מרקוס. אני מציע לאמץ בעצה-הבזקה שלו במאמרו האחרון: הממשלה תיכנס מיד למו"מ עם מרואן ברגותי.
חח ברור שאתם תומכים בחאמס אתם לא גרים בעזה. על המשפחות שלכם לא מאיימים שהאם תדברו נגד יהרגו אתכם, הטילים ששולחים לא באים מבתי הספר של הילדים שלכם, פה לא גרים 99.9 אחוז מאוכלוסייה בעוני מוחלט.
אתם יושבים לכם, בסלון הממוזג, נוח לכם תחת חוקי המדינה שלנו שמאפשרים להעלות את דברי ההבל הנ"ל קצת ללהג על אסד ויונת השלום שלו, להגיד שכל העולם בעד ארגון טרור (!!) שמשקיע את הכסף שלו בבניית מנהרות בזמן שהאזרחים שלהם גוועים ברעב וראשי הארגון חיים בבונקרים וטובעים בכסף בארמונות זהב בדואבי ובסעודיה. שהיא סתם שתדעו איך העולם פועל, ממש לא "בת ברית של ארה"ב" למעשה סעודיה מחזיקה את רוב העולם בביצים כרגע בגלל כמויות הנפט הצומות שלה, יש בינה לבין ארה"ב שותפות כללית והוא משתף פעולה עם המשטר המונרכי הרקוב כדי להילחם בטרור האסלמי. בכל מקרה ברגע שתהיה מהפכה סביר להניח שארה"ב תתמוך בעם כמו שעשתה במצרים תוניסיה סוריה תימן ועוד מקומות אחרים.
טוב אבל מה אני מצפה מאנשים שחונכו על ידי גאוורה. המחשבה המרקסיסיט על כל סוגיה גדלה על המחשבה שרק אלימות, טרור ודם מביאים ניצחון.
מסכים עם אמיר מלבד הערה זו: האימפריה היא קצת יותר זדונית ומתוחכמת ממה שהוא מתאר. אמריקה וישראל כמובן מתנגדות לחמאס א-ב-ל גם מאפשרות תמיכה בו, דרך צד ג' (קטאר או ערוצים אחרים). כלומר המשחק האימפריאליסטי הוא ניבזה ואכזרי יותר ממה שאמיר מצייר. כשם שקזינו דואג לכך שהוא בכל מצב יוצא מורווח כך גם האימפריה, שישראל *הרשמית* היא חלק בה! התרגיל המזוויע בא על חשבון הערבים (הם רבים) מבחינה פיזית ועל חשבון הישראלים עפ"י רוב מבחינה נפשית ומבחינת איכות החיים, צבא ומילואים. כמובן שהשליטים הערבים והיהודים הנותלים חלק בהונאה מקבלים שכר נאה ביותר. ככה בעצם נוצרה ישראל. כמובן שמעל הגרעין הטכני הזה הושמו משוררים ורבנים ליצירת אטמוספירה "יהודית" אבל זוהי רק עטיפה. בערוגה הזו נולדנו. בשם המשחק הזה התגייסנו. אם זה קצת מזכיר למישהו את הסרט על המטריקס אז נכון מאד, זה די דומה. הדעת מקבלת את הראייה שלהתנגדות הפלסטינית אין הרבה ברירות אך אולי גם לצד הישראלי כבר אין ברירה. הוא תימרן את עצמו למצב בו פשעיו הם כה גדולים שאין הוא בעצמו (מתוך ידיעתם) מצליח להאמין שאי פעם זה יסלח לו ואז אין לו ברירה אלא להמשיך בזוועה.
ל-ק.א
מאיזו סיבה נעלמה אתה תמיד אך ורק כנגד האימפריה ולא מזכיר את התנגדותך לכוחות האופל של החמס ושאר ירקות.
פעם הבאה תהיה אמיץ וצא גם נגד כוחות האופל המיצגים את תרבות המוות.
ומי ילחם נגד כוחות האופל אם לא האימפריה
דבר המאפשר לך לשבת בנוחיות ולהגג..
שאלה מצויינת עלי, משום שהם האימפריה השולטת או בעלי העולם בעיני עצמם (ללא שום מליצה).
תגיד עלי, האינך מכיר כמה סוציופאתים שהתברגו בראשות חברות ועסקים בינוניים וגדולים?
עכשיו דמיין (מודה שזה קשה לדמיין) מגאלומאנים פי 1000 מהם. אלה הם האנשים ששולטים בי ובך.
ומבחינתם "האספסוף" מורכב מיצורים שצריך וחובה לדרוך עליהם.
אם לא יצא לך להכיר אותם, אז לי (אמנם רק היכרות שטחית) יצא. זה לא החומר האנושי שאתה, או אני רגילים בו.
בוודאי שיש מיפלצות אדם בצד השני- יש ויש! אבל הם אינם האימפריה ונראה שאין שם תאווה כה גלויה וכה בוטה לשלוט בכל העולם כולו. יכול להיות שביום מן הימים העסק יתהפך ואלה שהיום מנוצלים ונרמסים יהיו החולרות שבראש האימפריה. לכשזה יקרה (כנראה לא בקנדציה שלנו) אז אני אחליף צד. אבל לפי שעה עלי להתייחס לקרימינלים שקובעים כיצד העולם מתקתק – והם כאמור רשת של פונקציונרים אכזריים וחסרי רחמים. נסה לקחת מהם אחוז אחד מכוחם העצום ותקבל מייד מושג עם מי יש לך עסק.
אגב, יפה שאתה שואל במקום לזרוק פצצת סירחון ולברוח. אם זו אינה תשובה מספקת שאל שוב ובקש הבהרה. אשתדל להסביר כמיטב יכלתי.
ל-ק.א
מה שאני יודע על האימפריה זה מתוך קריאת ספרים ומתוך למידת ההיסטוריה
הרושם שלי שהאימפריה אינה כל יכולה ובטח שאינה שולטת שלטון מוחלט.
בתחומי האימפריה אנשים חיים בחופש יחסי המדע התרבות והאומנות
משגשגים ישנו חופש דיבור וכל אדם יכול להיות מעורב בפוליטיקה ולהבחר למשרות
מפתח בממשל.
הדבר הכי חשוב להגיד זה שהאימפריה מסתגלת לשינויים משום שהאימפריה רציונלית.
אנחנו עומדים בפתחה של תקופה מאוד מהפכנית בתולדות האנושות בגלל התפתחות
הטכנולוגיה. התפתחות הטכנולוגיה נותנת כוח לפרט הבודד ולכן האימפריה תצטרך להשתנות ולתת יותר חופש .(ראה אינטרנט מדפסות תלת ממדיות אינטליגנציה מלאכותית
טיפולי DNA אנרגיה זולה והרבה יותר זמן פנוי ואולי שחרור מעבודה)
מאידך אם תגרום לאימפריה להתמוטט תביא למצב של כאוס בדיוק כמו שקרה לאחר נפילת האימפריה הרומאית.המדע לא יתפתח משום שהמדע זקוק לשקט והמון כסף ובמקום מדע תקבל שוב את הדת ומשיח חדש יקים דת חדשה.
מי שרוצה להפיל את האימפריה באמצעות האיסלם הפונדמנטליסטי כמו שחומסקי רוצה
עלול לגרום לנפילת התרבות המערבית ואולי אפילו להשמדת רוב המין האנושי באמצעות אטום איסלמי.
"קריאת ספרים ולמידת היסטוריה" (איזה?) ללא חשיבה ביקורתית מביאה בדיוק להשקפת עולם אליטיסטית גזענית כפי שמביע כאן עלי.
האימפריה היא לא רציונלית משום שכל מטרתה להבטיח את הרווחים והאינטרסים של ההון בכל העולם. היא שורדת דוקא משום שהתפתחות הטכנולוגיה נותנת בידי מעטים כוח דיכוי צבאי, כלכלי תרבותי ותעמולתי על הפרט וכן, גם רמת חיים אכשהו טובה למיעוט החזק של תושבי כדור הארץ עליו היא שולטת.
הגנה על התרבות והקדמה מפני הברברים היא השקפת העולם הקולוניאלית-גזענית שתמציתה הרדיקלי התבטא במשטר הנאצי.
נכון שהמתנגדים לאימפריה והמדוכאים ביותא לא תמיד עושים זאת מטעמי אידיאולוגיה דמוקרטית או מערבית אחרת. העניין הוא שאלה בחברה המערבית שיכולים להתנגד לשלטון ההון האימפריאליסטי ולביא למשטר שמכיל בצורה סבירה גם את המדוכאים באזורנו וברחבי העולם לא עושים זאת ובכך יכול להיות שהכאוס אמנם יתרחש כי ההתנגדות של המדוכאים היא בליתי ניתנת לדיכוי מוחלט.
האחיות לכך היא על מי שתומך בהמשך הדיכוי של האימפריה.
תשובה:
1) הרושם שלי שהאימפריה אינה כל יכולה ובטח שאינה שולטת שלטון מוחלט.
== בוודאי שהיא לא שולטת בכל: יש לי חלב במקרר והוא יחמיץ תוך כמה ימים והאימפריה אינה יכולה לעשות כלום בנידון. אבל חוץ מזה הם יכולים לעשות כמעט כל העולה על רוחם.
2)בתחומי האימפריה אנשים חיים בחופש יחסי המדע התרבות והאומנות.
==נכון, אבל המערכת הזו מבוססת על הונאה ענקית. ההונאה הזו מכוונת כלפי חוץ וגם כלפי פנים. רק למשל, באמריקה יש סבל ועוני עצום: לאחוזים גדולים מהציבור אין גישה לרופא! אפילו לכאלה שממעגל העבודה… וזו רק דוגמה קטנה לעיוותים ששם.
3)תקופה מאוד מהפכנית בתולדות האנושות בגלל התפתחות
הטכנולוגיה..
== טכנולוגיה היא ניטרלית מבחינה ערכית מוסרית. מה עושים עם הטכנולוגיה – זו השאלה!
4) מי שרוצה להפיל את האימפריה באמצעות האיסלם
== אבל מי שיוצר את השת"פ עם המוג'הידין זו דווקא האימפריה…
לעשות שלום עם מי, בדיוק? עם כאלו שקוראים להשמדת המדינה? לפחות הם כנים. אמיתיים. אומרים שלעולם לא יקבלו כאן מדינה יהודית. ונכון, נכנסו פנימה בגלל רצח הנערים. היה צריך להיכנס ולו רק בגלל המנהרות האלו. למה הן נועדו, אותן מנהרות? בכדי לעשות שלום? אן בכדי לחטוף אזרחים תמימים כדי שנשמע את זועבי "מבינה את המעשה הזה". תסתכל סביב – כל המזרח התיכון בוער. באמת ניתן לייחס הכל למצור (מצור, ממש. מהיכן כל המלט שבמקום ללכת לבתי ספר או בתי חולים הלך לבניית מנהרות?). "כיבוש". עזה כבושה (כבר יצאנו) השטחים כבושים, רמת הגולן כבושה. לזה אתה קורא כיבוש? יפה. תהיה קשוב לשכנים שלך. מבחינתם, גם ישראל בגבולות 48 הינה כיבוש של עם שהגיע לכאן, טיפין טיפין, מ – 1880. לך תלמד היסטוריה – איזה כיבוש היה במאורעות תרפ"ט אז נשחטו יהודים בחברון? כיבוש? כתבת יפה, אך מוטעה ולא מחובר לעובדות.
גיא, ישעיהו ליבוביץ הגדיר את "המדינה" כמנגנון לשלטון אלים בעם אחר.
זוהי הגדרה שליבוביץ נתן לה תוקף מ 1967, כלומר לפני 47 שנים!
אם זוהי ההגדרה הפונקציונלית שלה –
מדוע תתפלא שמי שעומד בצד השני, וסובל עשרות שנים, יהיה מעוניין לפרק מנגנון שכזה?
כי תקעו לך מלמעלה את המילה "השמדה", "שואה" במוח?
בקצב הזה הפראנויה הזו עלולה להיות נבואה שמגשימה את עצמה.
בתור תלמידו של ליבוביץ' וכמי ששוחח ודן עימו באופן אישי בנושא המדינה, הריני להודיעך שהגדרתו את המדינה הייתה שונה. אליבא דה פרופ' ליבוביץ':
"המדינה הינה כלי שנועד לשרת את העם".
כלומר אמצעי שהחברה (האומה, העם), משתמשת בו ע"מ לארגן עצמה.
המדינה (ככלי), מורכבת מאוסף חוקים (זו התכנה) וממקבץ מבנים ושאר מתקנים ניידי ודלא ניידי (וזו החמרה).
ליבוביץ' שטח הגדרתו זו בפני (1978), בזמן מהלכו של הקורס: "הבעיה הפסיכו- פיזית", במסגרת למודי הארכיטקטורה בטכניון. הוא עשה זאת, בבואו לנתח את הקשר בין פטישיזם לפשיזם:
הוא ציין אז, כי אדם הלוקח חפץ כלשהו (מדינה הינה כלי, חפץ) ומאלילו (הופך אותו לקדוש, ערכי), נמצא חוטא (או לוקה) בפטישיזם. כלומר מעניק לחפץ, יחס ערכי.
כאשר המדינה הופכת לערך עליון. אזרחיה אוטומטית הופכים לכלי בידה, או ליתר דיוק, בידי מקבץ קטן של פרסונות. הפטישיזם של המדינה מיצר אם כן, אוליגרכיה, דיקטטורה, לאומניות מוקצנת וחוקי יסוד מעוותים.
הקפ"ח נעזר בפטישיזם של המדינה, ע"מ להעצים אחיזתו בהמונים שאת בורותם ונבערותם, הוא משמר בידי הלאומניות וההפגניזם הדתי.
ציפור בודד, הפעם אתה עושה לי חיים קלים מאד. המאמרים (בכתב ובע"פ) של ליבוביץ פורסמו ברבים וניתן למצא אותם ללא קושי: הוא באמת הגדיר מדינה כ- "כלי שנועד לשרת את העם" (הגדרה חליפית שלו היא גם: מנגנון של כפיית החוק על האזרחים *בהסכמה*). אבל אין זה אומר שכך הוא המצב במדינת ישראל. ואכן "מנגנון לשלטון יהודי אלים בעם אחר" היא הגדרת המדינה (ישראל) ע'פי הפרופ' ליבוביץ. הוא אמר וכתב זאת עשרות פעמים. וכי למה אגיד דבר שאינו נכון שגם ניתן לבדוק תוך 5 דקות?… הדבר כתוב שחור על גבי לבן בספריו, שאת רובם קראתי בעיון.
אתה כמובן צודק לגבי "הפרסונות" שהפכו מכשיר חסר ערך פנימי לחפץ מקודש. הערך הוא השלטון המדיני-היהודי האלים באחר. זהו היחס הערכי (השליחות הערכית, או הכוון הסגידתי. ליבוביץ כינה זאת "הפרוגרמה" ) שמוענק למדינה הזו. נדמה לי שבזה אפשר לסכם את העיניין. מן הסתם יש כאן רבים ששוחחו עימו ושקראו או שמעו אותו ויוכלו לאשר בפניך את שאמרתי. אבל כאמור אין בזה הכרח כי הכל כתוב. לך ותבדוק.
ק.א. תמהני עליך שאתה מבלבל בין הגדרת המדינה. לבין התיחסות למה שהפכה.
גם בדברי ציינתי שכאשר המדינה מפסיקה להיות כלי והופכת לערך (פטישיזם המוביל לפשיזם) זה מה שקורה: כלומר, הכלי להתארגנות העם, בהגדרתו בסיסית, שאחד מתפקידיו הינו יצירת מנגנון לאכיפת החוק (ולוא דוקא ל"כפיתו"), בהסכמת העם (באופן דמוקרטי), הופך חיש קל לשלטון יהודי (אפשר להתווכח אם המילה "יהודי" מתאימה כאן) אלים, המצדיק כבוש אדמותיו על עם אחר והתעמרות בו, תוך כדי פולחן מות והקרבת הצאצאים למולך המלחמה וטפוח אוליגרכיה קפ"חית (השתעבדות לאימפריה) במקביל.
וכמובן שאני נהנה לעשות חייך (וחיי אחרים, משום שאינך בן יקיר יחיד לי) קלים מאד, זה תפקידי עלי אדמות. תודה על המחמאה…
ציפור, במקור אתה אמרת הגדרת המדינה (ה-מדינה).
להבדיל מהגדרת מדינה.
טעות, טועים. טעינו.
צודק. טעינו.
תמהני עליך. הדמגוג הינך, או חסר בינה (סלח נא)? האויב החמאסי נמצא איתנו במלחמה וע"כ השקעותיו בה קודמות להשקעות בביה"ס או בביה"ח. מדוע שלא תמשיך להתחסד ותדבר גם על כל תקציבי העתק ההולכים לבטחון ישראל בכלל ולבטחון ההתנחלויות והקמתן בפרט, הרי גם הם באים ע"ח התפתחותנו כעם נאור ונבלעים במנהרות החושך של הלוחמה הישראלית?
וכן, שלום עושים עם מי שקורא להשמדתנו, שזהו טיבה של המלחמה שהיא מביאה עליך אויב הקם למגרך ולהשמידך. אחרי עוד פרק מלחמתי שתם לו, וכי עם מי תעשה שלום, עם האמא תרזה?
המשעשע מכל הינו טיעונך ל"כבוש הגולן", כאן אינך יכול להתחמק, משום שגם אתה רואה שמדובר בכיבוש גרידא. אזי הולך אתה ומצדיק פשע זה, בטענה הנואלת שהסורים רואים בך "מבחינתם", כובש של כל מדינת ישראל וע"כ שמורה לך הזכות להמשיך ולהחזיק בגזלת אדמתם בגולן. זה ממש כשם שעברין ששדד אותך, יסרב אח"כ להשיב לך גזלתו משום ש"מבחינתך" כל כבודת ביתו בנויה מגזל מתמשך..ראה נא, אין בליבי על דרכך הבטחונית, למרות טיעונך העילגים משהו. אך הייתי מעונין לדעת דעתך על הרעיון הסוציאליסטי? וגם להבטיחך, שממנו תצא הבנתך את הדרך לשלום אמת עם שכנינו, נשכרת.
לציפור בודד:
אם תשווה את רמת-החיים בישראל לזו בעזה – תבין שההשקעה האינטנסיבית של החמאס בהתחמשות אינה דומה לזו של ישראל. מדובר בגזל ופשע של ממש שמבצע החמאס נגד תושבי עזה, שלא לדבר על התוצאה הבלתי-נמנעת של אותה התחמשות (מבצעים אלימים של ישראל אחת לשנתיים).
אגב, אין לי ויכוח על כך שגם בישראל ההשקעה בבטחון (או "בטחון") היא מופרזת, וגם מערכת האינטרסים הכלכליים סביבה ברורה.
לגבי "עם מי עושים שלום": אני לא חושב שאפשר לעשות שלום עם "אויב הקם למגרך ולהשמידך" אלא עם אויב המעוניין במטרות קצת פחות קיצוניות, כמו למשל מצרים או הרש"פ. אם חאג' אמין-אל חוסייני היה מנהיג הפלסטינים בעשורים האחרונים – ספק אם הסכם אוסלו היה נחתם.
בעניין כיבוש הגולן: בהתחשב באיך שסוריה נראית היום – נושא גבולותיה, ריבונותה והקיום שלה כמדינה מוטלים בספק.
צריך לשקול בכובד ראש את כדאיות החזרת הגולן בהינתן האיומים העכשווים על ישראל מכיוון הגולן הסורי (שכבר אינו כל-כך סורי).
האמת היא אחרת ואני רק מבקש קצת להאיר אותה למרות שזה לא יעזור לכותב.
במצרים עלה שלטון פונדמנטליסטי בבחירות חופשיות .
הדבר הראשון ששלטון מורסי עשה זה להזרים לעזה טילים חומרי נפץ ואמצעים ליצירת מנהרות
החמס גם קיבל פקודה ממורסי לשבת בשקט עד ששלטון מורסי התבסס .
אפשר לשער שהתוכנית של האחים המוסלמים היתה להכניס צבא מצרי לתוך סיני ולהפר את
הסכם השלום כדי לאלץ את ישראל ליזום מלחמה .
למזל כולנו התקימה מהפיכה נגדית של גנרל סיסי והתוכנית השטנית של האחים המוסלמים בסיוע החמס התרסקה.
מה שמתבצע כעת זה הריסת התשתית ההתקפית של החמס שהוא גורם אנטי אנושי נאצי.
מישהוא פעם אמר על עזה "כל לילה בעזה קיימת זעקה נוראית שאינה נשמעת של חצי מליון נשים
המדוכאות עד אפר ואשר חייהן יותר גרועים מחיי העבדים השחורים באמריקה"
ואפילו כותב המאמר לא יסכים לחיות יום אחד תחת שלטון החמס…
אם שמואל אמיר ראש ממשלתנו (אני מוכן להצביע בעדו כבר ברגע זה), ההדברות עם מרואן ברגותי אכן תתקים. אך אבוי, ביבי לנו וגם האלטרנטיבות, שעמיד ארסנל הדמויות הפוליטיות בישראל במקום נמושה כמותו, לא מכיל ולו מישהו הקרוב בדעותיו לאמיר או לנו.
ובכן אם מתעסקים בספקולציות, הרשו לי אחת משלי: מה היה קורה לו הפלסטינים היו מקימים מתוכם חזית סוציאליסטית? היתכן שאז היו ערביי ישראל יחד עם ארגוני השמאל שלנו, משכנעים את הישראלים שבמרכז שיש סיכויי להדברות ולשלום?
אך אבוי, הניה לנו: פלצנות משיחית איסלמיסטית רצחנית ופרימיטיבית מהולה בשובינזם פשיסטי. כולה משרתת נרצעת לקפיטליזם חזירי נוסח פלסטין, זה מה יש. אז כאשר שני אלה, משרתי הקפ"ח משני הצדדים נאבקים קאלאבאסה בקאלאבאסה על כר הדשא שהוכן מבעוד מועד וממיתים חורבן על אנשיהם, שמואל אמיר תומך דוקא בחמאס? ווס הערצעך? למה שלא יתמוך ביאהוד? גם הם אומרים "לא!" לפגניזם המשיחיסטי ולשוביניזם הפשיסטי המתנחבל בשריעה איסלמיסטית המשרתת קפיטליזם חזירי.
הרי גם היאהוד נלחמים בקפ"ח. אז למה האפליה הזותי החבר אמיר? מפני שהיאהוד מנצחים?
זה הקטע שלך, לתמוך תמיד באנדר-דוג?
ציפור, אם אתה מעוניין בעתיד סוציאליסטי – קודם כל יש להביא את הערבים והיהודים בכלל למצב של שיוויון זכויות אזרחיות (שלא היה מעולם!). אני מתקשה להבין את הדיבור הסוציאליסטי ההיפותטי שלך. מה הקשר של סוציאליזם-עתידי (כן או לא) למציאות הקיימת בישראל-פלסטין המדממת? למה לא בודהיזם? הרי אם כולם יקבלו את הבודהיזם יהיה נפלא…
וחוץ מזה – ואם הם לא מעוניינים דווקא בסוציאליזם? …
אתה צודק לגבי הזדוניות של המערכת החזירית – בזה אנחנו מסכימים – אבל אינך יכול לקבוע להם איך לחיות תחת משטר יודו-נאצי. לפני היות ההרמוניה השיתופית, על המערכת החזירית ה ש ל י ט ה (שיושבת בירושלים, לונדון, ווושינגטון) להשתנות. אינני מבין כלל את הדיבורים הסוציאליסטיים שלך על רקע ה מ צ י א ו ת.
האימפריה יכלה – לו רצתה בכך – להפסיק לקטול מוסלמים (וגם לחדול מלעודד את הפאנטים שלהם) וכן גם לפגוע בהרבה מקומות אחרים בעולם. יש להם 1000 בסיסי צבא בכל הגלובוס.
או אז אפשר היה לדבר על כל איזם שבעולם… א-ב-ל היא לא רוצה…
מה הטעם לחזור להיפותיזות על הסבתא עם הגלגלים?
ק.א. היקר:
אתה כותב: " אם אתה מעוניין בעתיד סוציאליסטי – קודם כל יש להביא את הערבים והיהודים בכלל למצב של שיוויון זכויות אזרחיות (שלא היה מעולם!).".
ובכן, כבר כמה פעמים כתבתי לך כאן, באתר זה, באופן הכי מפורש:
המהפיכה הסוציאליסטית טמונה בהבנה, כי "הדמוקרטיה היא סוציאליסטית".
אין דמוקרטיה קפיטליסטית!!! זהו אוקסימורון.
ללא סוציאליזם אין דמוקרטיה וללא דמוקרטיה אין סוציאליזם.
היות והסוציאליזם חיב להשען על שורשי העשב, כך גם הדמוקרטיה.
כלומר מדובר כאן במהפיכה מהבסיס:
כתיבת החוקה הפנימית בתוך כל שורשי העשב ואח"כ פיתוחה בכל סוביט (מועצה) וסוביט שנוצרים מאחוד של כמה שורשי עשב, ייצר באופן חוקתי דמוקרטי ומתגבש מלמטה למעלה, בין השאר, את אותו "שוויון הזכויות" עליו אתה מדבר (חוקה שוויונית ליהודי ולערבי).
זו פעולה פשוטה שיש לבצע מתוך בסיסיהן של המפלגות הסוציאל דמוקרטיות (גם על כך כבר כתבתי לך).
משמע שוויון הזכויות (ולא רק) יצמח מעצם ההתהוות הסוציאליסטית והתפתחותה ובמקביל לה.
היה כן עם עצמך ותודה, שאינך מסוגל ליצר ולו שורש עשב אחד, במפלגתך הסוציאל דמוקרטית.
וכבר עשית משהו.
האם אתה מנסה לטעון שאופוזיציה אנטי-אמפריאלסטית שאינה מהפכנית מרמת שורשי העשב (כמתואר) היא למעשה, מדעת או שלא, משרתת את האימפריאליזם (מה שאתה מכנה קפ"ח)? ואם אותה המהפכה מתמהמהת לבוא – מה אז? משלימים עם ניהול של סידרת מלחמות נפשעות (הדבר שאמיר דן בו) כדבר שבשיגרה? התודעה של מרבית המערב היא בשום אופן אינה שיוויונית ואין היא צפויה, לדעתי, לעבור מהפיכה כזו בעתיד הנראה לעין. אם הדבר הזה יתחולל זה יתפתח לאורך שנים רבות. נשאלת השאלה היכן ישכון לו הקפיטליזם והגלובליזם בשעה שזה יתחיל להתרחש ומה תהיה תגובתו להתרחשויות מן הסוג הזה שמאיימות על מעמדו? אם אינך לוקח בחשבון שזו תהיה מלחמה עם קורבנות רבים, אתה טועה לדעתי. המהפכה שאתה מתאר אינה ריאלית בעתיד הנראה לעין. תשכח מזה. עם זאת הדברים הללו קשים לצפיה והיו דברים מעולם אבל נראה לי שלרוב האנשים פשוט אין תודעה סוציאלית, שלא לדבר על סוציאליסטית. לצערינו, בינתיים, המוטו Buy Now חזק יותר מכל רעיון אחר. שמעתי אחד מאנשי השיווק אומר שהציבור ממש מתחנן שיעבדו עליו – אז בעצם די קשה שלא לתת לו את זה… וזהו המצב כרגע.
ק.א. תמהני עליך שאתה מתפרץ לדלת פתוחה. דברי כדבריך. אם מתמהמהת לה המהפיכה. אכן גם ה(ח)זרזיר יחשב כצפור שיר.
מה שלא מונע את העובדה, שחייבים לקפוץ ולזעוק בקול גדול, שניתן להחיל שורשי העשב כבר ברגע זה בכל מפלגה סוציאל דמוקרטית מוכרת והדבר, מעשה שטן, מסרב להתרחש. אין ולו אחד שירים את הכפפה הזו. ולא רק זאת, אלא שבסופו של יום, הקפ"ח, הוא זה שמרים אותה תוך כדי כיפוף גוו של הסוציאליזם, ע"מ לבצע בעזרתה עוד בדיקה פולשנית באחוריו המדממים.
ק.א. היות ולא ענית לי על ההתיחסות למשפט הראשון בתגובתך. אמשיך ברשותך: כן מעונינים לא מעונינים, הדרך היחידה לפעול כנגד הקפ"ח ולהצליח בניטרולו היא דרך הסוציאליזם. הבעיה היא שהסוציאליזם בימינו מעוות מכמה הבטים (דמוקרטיים בראש ובראשנה ומרכסיסטים בנוסף). כלומר לפני שניגשים לטפל בקפ"ח צריך לעדכן את הסוציאליזם, אחרת אין השגים ויש אולי בודהיזם אסקפיסטי.
ללכת ולקרא לרשימת ההגדרות החדשות והמשימות המציאותיות שהן מציבות בפניך ובפני שאר האנושות, סוציאליזם היפותטי, זו אפילו לא בורות. אלא התכחשות מוחלטת לעשיה פשוטה בתכלית. כזו שתקדם באמת את הסוציאליזם (לא היפוטתי ולא בטיח). זו למעשה הבעיה בפניה אני ניצב כל העת, בבואי לדבר עם כאלה הרואים עצמם: "דמוקרטים", "סוציאליסטים", "אנרכיסטים" ו"ציונים" ולא היא. מושגי היסוד שלהם מעוותים לחלוטין ולכן פירותיהם באושים. אך כאשר הם ניצבים מול האמת הדורשת מהם הגדרה חדשה ועשיה פשוטה בתלם שהיא מתווה, הנושא הופך ל"היפוטתי" ובכן הוא לא.
בעבורי, אנשי דורנו הם דור המדבר. לכן אני מכוון דברי לדור ההמשך ולדורות שאחריו.
ציפור, ברמת העיקרון, אני בעד תודעה סוציאלית וסוציאליסטית. אבל נשאלת השאלה כיצד מגיעים אליה? האם ע"י זריקת הילד (כלומר הציבור) למים הסוציאליסטיים (דהיינו במהפכה) או בהכנסת אלמנטיים יותר מוסריים במערכת הקיימת מתוך תקווה שתראה את האור, תתבגר ותשתנה. אין לי בעיה עם האופציה הראשונה, רק שנראה לי שהיא אינה ריאלית מכיוון שלאנשים כרגע פשוט אין את המחשבה והדמיון. התיאבון (או התבונה) אצלהם צריכים לבוא עם האוכל… כלומר הם לא יהיו מסוגלים לאתחל את המוצר השלם בקטן ולקוות שזה יגדל ויתרחב. תחת זאת היה עדיף אולי שיתחילו עם מוצר חלקי (עדיין פגום) אבל לפחות שנראה בו נקודת אור. לאמיתו של דבר לא פשוט לשפוט בין 2 החלופות אבל יכול להיות שאחת מהן מוצלחת יותר מחברתה. נטיית הלב שלי היא השנייה. אבל אולי אני טועה. לא אוכל לקבוע נחרצות בעניין. זוהי העדיפות שלי. בבקשה, שכנע אותי לחשוב אחרת…
אני גם מעוניינת לדעת איך אתה מתכוון לשכנע את חורשי הקניונים, מכורי האליאקספרס, הרצים לדירה, מהופנטי האח הגדול או איך שלא תקרא להם בתוספת לאומנות נאציונל ציוניסטית מסוכנת וחולנית, להקים חברה סוציאליסטית דו-לאומית?
עד שאני אצליח לשכנע בן אדם אחד שגם פלסטיני נולד אחרי 9 חודשי הריון, כבר חברה קדישא ישימו עליי ידיים.
לעומת זאת לפלסטינים יש ייתרון אחד בולט: אין להם ברירה. מחאה אזרחית ואחדות שתיווצר לא-אכפת-לי-איך, העיקר שתגרום לשיתוק הכלכלה, לחרם על מוצרים ישראלים, לערבות הדדית ובמילים אחרות, למאבק לא אלים, שיסחוף גם את הגדה המערבית. אתה יכול לקרוא לזה "סוציאליזם", אני אקרא לזה אי שיתוף פעולה עם הצד הכלכלי של הכיבוש, העיקר שזה יקרה כבר.
לק.א.: דברנו על זה. אתה חיב ללכת למפלגה הסוציאל דמוקרטית הקרובה לביתך וללבך ולדרוש להקים בבסיסה "שורשי עשב" ולקיימם ב"אינטרנציול" מלא. אם אין מפלגה כזו בנמצא, יש להקימה. בעצמך אמרת שאתה מעונין בתודעה הסוציאליסטית. ובכן זו יכולה להקבע רק ע"י הוויה סוציאליסטית. הוויה זו תוכל לקרום עור וגידים עם קיומם של שורשי העשב באינטרנציונל סוביטים (מועצות) בתוך מפלגתך הסוציאל דמוקרטית.
לשירה: דבריך הבוטים, מכוונים ל"מלחמה בבורגנות" . והם כולם פמפלט למאבק בקפיטליזם החזירי (הקפ"ח), ובבנותיו הנאלחות: הלאומניות הבורה והפגניות ההנבערת.
וזו אכן מהות הסוציאליזם: "שורשי העשב", "האינטרנציונל" ו"המאבק בבורגנות".
ולשניכם: המהפיכה נמצאת בשנוי התודעתי (ולוא דוקא ברחובות האלימים):
מתוך שורשי העשב תוכל ההכרה בדבר שנוי התפיסה הדמוקרטית להתממש. דברנו על זה: אין "דמוקרטיה קפיטליסטית". זהו אוקסימורון. הדמוקרטיה חיבת להיות בנויה על שורשי העשב גם כן. לכן הדמוקרטיה יכולה לשרת רק התארגנות סוציאליסטית.
וזו אכן מהות הסוציאליזם:
"עכשיו המדינה בטירוף גמור. חיה בעולם מדומיין. עם כל התוקפנות הגוברת שלה"
נכון מאד, רק מה המשפט הזה נכון לכל יום מימות השנה החל מ 1947 עד 2014 .
ההיסטוריה הישראלית מכילה הרבה 'עכשווים' כאלה. ורק כאלה. מעולם לא היתה בישראל כוונה ליצור תכנים תרבותיים הומאניסטיים. המתכננים של המדינה הסתפקו בהטלאה וקולאז' של כמה חתיכות מן הדת המשיחית, הצבאיות וסתם חוליגניות כללית (מה שקרוי ערסיות או "שכונה"). לצורך הקמת שבט יהודי ברברי-לוחם זה כל מה שהיה צריך. העם הזה רגיל שמדברים אליו במונחים אלימים, מושחתים ושיקריים ובלבד שזה מנפח לו את האגו היהודי. התודעה היהודית אינה מוקצית לחוויה של שמירת תורה ומצוות אלא מולבשת על הקיום סתם. כביש יהודי, רמזור יהודי, טיל יהודי, מטוס קרב יהודי, רמטכל יהודי. כולם יכולים להרגיש להט יהודי גם בלי דת. יהודים אתם בנים ובנות של מלך. אל תטמאו את עצמכם… זוהי המנטליות של כהנא, שימון פרס וגם של א.ב. יהושע.
הרסת אותי מצחוק! הומור מדהים, אל תפסיק.
מיד לאחר חטיפת בחורי הישיבה רציתי לכתוב על שהרצחם היה ידוע לצבא, לשב"כ ולחברי הקבינט שהאזינו להקלטה ושמעו את היריות והצעקות. בריאותי לא הירשתה למלא את הבטחתי ועימכם הסליחה.
השבוע התכנסו שרי החוץ של האיחוד האירופי. וויאנט דיווח בכותרת ראשית "קוראים לארגוני הטרור ברצועה להתפרק מנשקם"… אלא שהדיווח מבריסל היה חלקי ולכן מטעה, בוויאנט (וגם ב"הארץ"). ליברמן הגיב מיד: "אמירות אלה של האיחוד האירופי עולות בקנה אחד עם התפיסה שמנחה את ישראל במאבקה בטרור, והן פותחות פתח לשתוף פעולה ליישום העקרונות המשותפים להחזרת השקט והביטחון".
אלא שהאמת על החלטת שרי אירופה היתה שונה, ולא רק במקצת. נפתלי בן דויד, כתב העיתון השמרני Wall Street Journal דיווח ששרי החוץ של אירופה ביקרו קשות את שני הצדדים. במיוחד הדגישו השרים את חובת הצדדים לחזור למו"מ שיביא לפתרון שתי המדינות. לאחר דיון ארוך החליטו השרים להכליל את הפתרון ארוך-הטווח בהצהרתם.
ynet.co.il/articles/0,7340,L-4548343,00.html
wsj.com/articles/eu-toughens-language-at-both-sides-in-gaza-battle-1406051874
מספר הערות:
– כל צד חי בד"כ רק את ההרוגים שלו, אין בזה כל חדש.
– ח"כ זועבי לא רק "הזכירה את מקור הזעם הערבי". היא do סירבה בתוקף להכיר באלמנט הטרוריסטי ברצח הנערים, ויש לה הסטוריה מתריסה ומסיתה כמו במקרה המרמרה בו שיקרה במצח נחושה.
– לא ברור על סמך מה אומר שמואל אמיר שברור מהיום הראשון ששלושת הנערים נרצחו. עד למציאת הגופות היתה סבירות שלפחות אחד מהם חי. תארו לכם שהיתה "הנחת עבודה" שהם מתים, ואז פתאום היה מתברר שאחד מהם חי…
– ירי הטילים החמאסי הוא ותיק ועתיק במקומותינו. פשע ברור ומוכר נגד החוק הבי"ל ואין לו שום הצדקה
– לחמאס ישנה אמנה המדברת בפירוש על השמדת כל היהודים. התיאור "הקיצוני" 'קנאים אסלאמיים דתיים' הוא מחמאה.
– אנשים ליברלים צריכים להתעלם לחלוטין(!) מדמוקרטיה שבחרה בתנועה שנוהגת בעצמה בצורה מאוד לא דמוקרטית. ישנה דוגמה הסטורית שכולנו מכירים היטב.
– "מלחמה קולוניאלית" היא מלחמה של מעצמה ששלחה צבא ומתיישבים כדי לנצל משאבים וכח אדם של מדינה חלשה. במקרה דנן אין מעצמה משלחת, אין אוצרות טבע, אין עבדות. יש קצת נדל"ן, וגם זה לא רלוונטי לגבי עזה.
המעצמה שאפשרה לציונים להקים בפלשתינה את בסיס הכוח שלה לההשתלטות על השטח על חשבון תושביה-ילידיה היא בריטניה. היא עשתה זאת למען האינטרסים שלה ליצור כאן ישות פוליטית זרה ומנוכרת לאזור שתהיה תלויה בה תלות מוחלטת. העניינים התפתחו קצת אחרת ובריטניה התרוששה בעקבות מלחמת העום השנייה אבל את מקומה תפסה ארה"ב לאותן מטרות.
הקולוניאליזם של "נדל"ן" הוא הגרוע והאכזרי מכולם מטרתו היא ג'נוסייד של הילידים. כך באמריקה הצפונית, אוסטרליה וניוזילנד. הציונות איחרה קצת בנושא זה והיתה צריכה "להסתפק" בטיהור אתני".
לכן הפלסטינים לא נעלמו (לא פיזית וגם לא פוליטית) גם כי הם חלק מהאומה הערבית הגדולה ונטועים באזור. הם לא יעלמו גם אם הטיהור האתני שנמשך יבאמצעים שונים ומגוונים ימשך.
זה שורש הסכסוך. ישראל יכולה בפרצי טירוף, נוכח אי יכולתה לפתור את הבעייה מיסודה באמצעיה, לטבוח בפלסטינים מפעם לפעם אבל ההתנגדות הפלסטינית כמו תופעות הטבע תמשיך. האידיאולוגיה שלה, כמו כל אידיאולוגיה, מותאמת לצרכיה הארציים (אמונה והקרבה בלתי מסוייגים בתנאים קשים עד בלתי אפשריים).
הפיסקה הראשונה בתגובתך שגויה לחלוטין. אנגליה הגיבה לבקשה הציונית (חיים ויצמן) ולא יזמה אותה.
היו לבריטים גם קשרים מצויינים עם ערביי האזור, מה שגרם לתמיכה שלהם בפועל להיות מאוד מגומגמת גם לפני מלחה"ע 2.
כדאי גם לא לשכוח שהציונים הקיצוניים ביותר (אצ"ל לח"י) ראו בבריטים אויבים שיש להילחם בהם
ושאנגליה נמנעה בהצבעה ב-29 בנובמבר באו"ם, מה שמפיל לחלוטין את הטענה שלך.
מכיוון שאנגליה כבר לא היתה רלוונטית עם פרוץ מלחמת תש"ח, וארה"ב עדיין לא היתה בת-ברית משמעותית (אני מקווה שלפחות על זה אתה מסכים איתי) – הרי שטענת ה"קולוניאליזם של נדל"ן" כלל אינה רלוונטית. היישוב היהודי נלחם על חייו. אתה רוצה לקרוא לזה "נדל"ן"? שיבושם לך. מבחינתי זה כמו להצביע על פועל שנלחם על שכר הוגן ולומר שהוא נלחם על "מותרות".
הפלסטינים הם לא "חלק מהאומה הערבית הגדולה". זה אולי היה כך בעבר אבל היום ברור שאומה גדולה כזאת אינה קיימת. טיהור אתני לא קיים, וכל טענה לקיומו מתנפצת לנוכח העובדה שמספר הערבים תחת שליטת ישראל (בעזה, יו"ש וישראל) הוכפל פי 4 מאז 48.
עוד שני דברים:
– כבר ברור ש"כל העולם" (וכל מדינה) לא איתנו ולא עם החמאס. המציאות היא שכל מדינה לעצמה ולאינטרסים שלה. העמדה של טורקיה וקטאר מקורן בשאיפות גדלות ורצון להיות גורם איזורי משפיע.
לשלטון במצרים יש חשבון ארוך עם החמאס, וכן הלאה כל מדינה ומדינה – כולן לא שמות קצוץ עלינו או על הפלסטינים (כנ"ל לגבי מה שקורה בסוריה). שום דבר באיזורינו לא קורה לשם שמיים אל אמתוך אינטרסים של המשטרים באותו רגע.
– הפת"ח לא איבד את כוחו בגלל "שיתוף פעולה עם ישראל" אלא בגלל שחיתות, ובגלל שהחמאס עשה את מה שש"ס עשתה אצלנו כדי ליצור בסיס תמיכה אצל האוכלוסיות החלשות: שילוב של סעד ודת. הטענה ששת"פ עם ישראל הוא לב העניין פשוט לא נכונה.
ביבי נאמן לאג'נדה הטירוריסטית שלו. בשיחה פרטית עם מתנחלים מ 2001 הוא ביקש לכבות את המצלמה ואז הוא אומר …
"הדבר העיקרי שצריך לתת להם מכות. לא רק מכה אלא מכות כל כך מכאיבות שהמחיר יהיה כבד מנשוא … התקפה רבת היקף על הרשות הפלסטינית … להביא אותה לפחד שהכל מתמוטט … והעולם לא יגיד כלום… העולם יגיד שאנחנו מתגוננים. … אתה לא מפחד מהעולם ביבי? אני יודע מה זה אמריקה.. אמריקה זה דבר שאפשר להזיז אותו בקלות .. 80% המאמריקאים תומכים בנו "
כנראה שהוא לא ידע שהמצלמה ממשיכה לעבוד…
http://www.youtube.com/watch?v=tCyvzwBNxMg
ד״ר מוסטפא ברעותי הוא האדם שלא חיפשת, ולכן לא מצאת. יחד עם מפלגת העם הפלסטינית זה כוח עיקבי שנלחם בלי נשק, ומציע פתרונות שכשליש מהעם הפלסטיני מקבל. ד״ר ברעותי קיבל הרבה קולות בבחירות לנשיאות פלסטין, מעל 20%!
אני מפנה אותך לק.א. ששאל אותי מדוע שאנשים בפלסטין לא יצביעו לבודהה למשל. תשובתי אליו היא גם אליך: הספור הפלסטיני הנורא (במקביל לספור הישראלי. הנורא גם כן), הינו ביי פרודקט של העובדה שלא הוקמה בישראל ובפלסטין חזית סוציאליסטית אמיתית. אמיר יכול לסנגר מהיום עד מחר על החמאס וקמינר יכול להחזיק ידיו כהחזק אהרון ידיו של משה. אך אם לא נעמיד חזית סוציאליסטית , אני מדגיש, סוציאליסטית! לא יקרה דבר!! הענין הופך לחמור יותר, משום שהסוציאליזם הציוני נכשל בישראל פלסטינה, בשל היותו מעוות. ועל זה הדיון: שאם החרטוש לא יורה, איך נצא לציד?
צריך לתקן את הסוציאליזם, את הדמוקרטיה ואת הציונות לכל תושבי ישראל פלסטינה.
המהפיכה האמיתית אם כן עוד לא התחילה.
שים לב שעניתי לך למרות שפנית אלי בגסות שחצנית. אך אם לא תתנצל בהמשך, לא אמשיך הדיון עימך.
למאמרים כגון אלה של שמואל אמיר הוקמה לפני יותר מ-10 שנים הגדה השמאלית, מקום לאופוזיציה רעיונית ברורה ולוחמת. ביבי והנגררים אחריו משחקים עם הגורל של עם ישראל וסוחבים אותו להרפקאה אימים שסופה יהיה מר. קולו של שמואל הוא קול ברור של השמאל שאינו מתבלבל אל מול מכונת התעמולה הממסגית. דוגמה מאלפת של מחשבה ברורה וניתוח מזהיר!!!
אני נגד המלחמה הזאת, כי אני נגד מלחמות בכלל, אם כי אינני יכול להתחייב לפציפיזם מוחלט. המלחמות הקולוניאליות שהחבר אמיר מנפנף בהן פסולות בעיניי לחלוטין (כולל מלחמותיהם של מנחם בגין ויאיר שטרן). אפילו ערכים כחופש, שוויון, צדק חברתי או זכויות בעלי-חיים אינם מצדיקים, לדעתי, פעולות אלימות, קל וחומר ערכים פחותים לאין-ערוך כזכות ההגדרה העצמית של לאום ועצמאותו המדינית. לכיבוש (במרכאות או בלעדיהן) מותר להתנגד אך ורק על-פי דרכו של מהטמה גנדי. אך כמו עמים רבים אחרים, גם הפלשתינאים מוכנים לשמוע את בשורת השיחרור והגאולה מפי מצורעים (אם להשתמש בדימוי של רחל המשוררת). התוצאות, כפי שאני עדים להן מאז מלחמות השיחרור של מדינות אמריקה הלטינית, מדברות בעד עצמן. בדרך כלל, מוחלף השלטון הקולוניאלי, שלעתים הוא נאור וליברלי (יחסית), במשטר אימים אכזרי, ההופך מלים גדולות כ״עצמאות״ או ״חירות״ לחסרות משמעות ותוכן. כפי שהעיר אחד המגיבים, הפלשתינאים בחרו בבחירות דמוקרטיות ממשלה אנטי-דמוקרטית, מה שעושה גם את בחירתם לאנטי-דמוקרטית ובלתי-ראוייה להתייחסות.
מתי ערבי ישראל[ערבי 48 כך הם קוראים לעצמם] יצאו ויפגינו נגד ירי רקטות על ישראל היה להם לשם כך ארבעה עשר שניים ירי הרקטות היה מונע מצור על עזה היה מונע את המלחמה
תודה לראובן קמינר על שהיה בין מקימי הגדה השמאלית. זה אכן פורום דמוקרטי שבו כל אחד יכול להגיב, ופרט לתגובות נאצה הכל מתפרסם.
היום פורסם שסקר של גל״צ מצא ש- 87% מהאוכלוסיה (״היהודית״) מתנגד לכל הפסקת-אש עם חמאס. נראה שהתעמולה הגזענית של נתניהו וחבר מרעיו הצליחה להסיט את דעת הציבור, או יותר נכון את האספסוף, מלקבל את השלום הצודק. האספסוף ושריו מעדיפים להמשיך בהרפקת האימים, למרות שידוע שסופה יהיה מר. כך קרה גם בגרמניה הנאצית ואיטליה הפשיסטית.
ניתן רק לקוות שהעוילם גוילם יעצור את ממשלת נתניהו מלבצע עוד פשעי מלחמה.
אני בז לשיטות של נתניהו ולשיטות של הימין וכמוני חושבים 50% מהעם
ובכל זאת אני חושב שמלחמה כנגד החמס היא מלחמת קודש המאחדת ערבים חילונים במצרים בסעודיה וגם בפת"ח
מי שטוען שהחמס הוא בחירה של העם ולכן צריך לתמוך בחמס הוא פשיסט וגזען
גם אם הוא חושב במונחים של "איש שמאל ".
כל מי ששולל מישראל את זכותה להתקיים הוא גזען
כל מי שתומך בזכות שיבה אינו רוצה שלום
החמאס היא תנועה שמאמינה בעקרון ההתנגדות לכיבוש הציוני. היא מקבלת את תמיכתה מרוב האוכלוסייה הפלסטינית שרובה פליטים שהגיעו למסקנה שללא מאבק לא ישיגו כלום מה שמוכח פעם אחר פעם. לא האידיאולוגיה הדתית מביאה לה את תומכיה שהרי רוב הפלסטינים תמכו בפתח ובתנועות החילוניות כשאלה ניהלו מאבק ונכשלו כאשר זנחו את הדרך הזאת.
עלי, האינך חש בסתירה בדבריך? לא ברורה משמעות ההצהרה שלך שאתה "בז" לביבי ושיטותיו?
מדובר על מנטליות ציונית קבועה ועיקבית בשילוב הדוק עם הוצאה לפועל של המנטליות הזו.
מתוך המנטליות הציונית באות השיטות הללו!
אם אתה בז לשיטות הציונות – הרי שגם אתה בעצמך שולל את הלגיטימציה של ישראל – כפי שהיא בפועל!
ישראל היא מנגנון לשלטון יהודי אלים בעם אחר (כפי שהגדיר אותה הפרופ' ישעיהו ליבוביץ').
וככזו היא שמטה את הלגיטימיות שלה במו ידיה.
דמוקרטיה זה כאן האם קראת את האמנה של החמאס לקרוא לאנשים 87%אספסוף זה דמוקרטי שכחת לציין שישראל הסכימה להפסקות אש ולאחר פחות משעה החמאס לא יאכל להתאפק ופתח בירי רקטות את זה כנראה לא מענין אותך
שמואל תודה על הניתוח הבהיר והפשוט. מאמר שאפשר וצריך לשלוח לידידינו המגדירים עצמם "מחנה שלום" שמצפה ל"מיגור החמאס" כדי… כדי לעשות מה בעצם? (וד"ש לחברים ממר"צ שאפילו לא הסכימו להגיע לכיכר רבין במוצ"ש).