לפני הרבה שנים פרסם "ידיעות אחרונות" סקר שנעשה בין אנשים ששותים קולה. הנסקרים התבקשו לזהות איזה משקה הוגש להם: קוקה קולה, פפסי קולה ו-RC קולה. התוצאות היו לא צפויות: רוב הנסקרים ידעו להבדיל בין קוקה לבין פפסי. רק שיעור קטן מהם זיהה הבדל בין קוקה – המותג הנפוץ ביותר – לבין RC.
אם קוקה ו-RC כל כך דומים בטעם, מדוע קוקה קולה כל כך דומיננטית בשוק ו-RC היא במקרה הטוב שערה בזנב של האריה? התמיהה מתחדדת עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון את פער המחיר. קוקה יקרה בהרבה מ-RC. עוד דוגמא לכך שהצרכן הממוצע הוא לא הייצור הכי נבון בעולם. ענף הפרסום טוחן לנו את המוח במותגים ויוצר זהות בין מותגים למה ש"טוב". כרגיל מביא סלבריטאי שיסביר וידגים שהמותג לא רק טוב אלא גם אופנתי – והציבור רץ וקונה. הטענה המקובלת היא שהעדפת מותגים מוצדקת עניינית. קוקה "באמת" עדיפה על RC. באמת? ארבעה חוקרים מאוניברסיטאות אמריקאיות הלכו לבדוק.
קרטיה או טבעפירין
קחו למשל אספירין. התרופה מוכרת כבר יותר ממאה שנה. הראשונה שהחלה ליצר אותה היא חברת התרופות המפורסמת ביותר בעולם – באייר. גם היום באייר מייצרת אספירין לצד עשרות חברות תרופות אחרות. CVS היא רשת בתי מרקחת בארצות הברית שלה 7,600 חנויות ומקום שני במכירת תרופות שם. חפיסה של 100 כדורי אספירין (325 מיליגרם) מתוצרת באייר נמכרה שם אשתקד ב-6.29 דולר . אותה תרופה בדיוק מייצור עצמי של רשת בתי המרקחת נמכרה ב-1.99 דולר.
איך זה קורה? חוסר תשומת לב והעדפת המותג הוא ההסבר הכי מפרגן לצרכן הממוצע. אדישות הוא הסבר ביניים לצרכן שמבקש אספירין וקונה את מה שהרוקח נותן לו – כרגיל המוצר היקר שעליו הרווח יותר גדול. טמטום הוא הסבר אפשרי נוסף והכי פחות מפרגן לצרכן. החוקרים בדקו רכישות של 50,000 קונים ולאחר מכן פנו וקיבלו מהם פרטים על מקצועם. הממצאים חד משמעיים: ככל שהקונה יותר מקצועי בתחום הבריאות הוא יעדיף שלא לרכוש מותג. וכך, רופאים ורוקחים יעדיפו לקנות תרופה זהה שאינה ממותגת בשיעור ממוצע של 15% יותר מההדיוטות. 91% מהרוקחים קונים תרופות לא ממותגות.
איזה סוכר קונה השף אהרוני
זה לא נגמר בתרופות. יכול להיות שכאשר אהרוני מבשל בתכנית הטלוויזיה שלו הפרסום הסמוי ודברי השף מכוונים למותג כלשהו שבו הוא משתמש. אבל החוקרים בדקו איזה מלח, סוכר ואבקת אפיה קונים שפים. אלה מוצרים אחידים וברי השוואה. ושוב, 80% מהשפים קונים מוצרים לא ממותגים. פערי השכלה והכנסה של הקונים משפיעים אף הם על רכישת מוצרים. ככלל ככל שהאדם משכיל יותר ובעל הכנסה גבוהה יותר כך הוא והיא ירכשו פחות מוצרים ממותגים כשיש מוצר זהה לא ממותג – וזול יותר. אבל אין כמו בעל המקצוע. עורך דין עם 18 שנות לימוד יקנה אמנם פחות אספירין באייר מהצרכן הממוצע. אך אחות, עם 16 שנות לימוד – תקנה עוד פחות ממנו.
לממצאים מהסוג הזה יש גם השלכה על מדיניות כלכלית. מי שמאמין ב"שוק חופשי" ימצא את עצמו, כרגיל, בשוק מותגי – של בעלי הכוח הכלכלי. הצרכן אינו די נבון להתרחק ממותגים ומשלם על כך ביוקר. כמה ביוקר? בממוצע, מצאו החוקרים, 25% יותר.
- פורסם בבלוג של גדעון עשת
כשאתה קונה מוצר לא ממותג אתה מסתכן בזיוף. האספירין של באייר הוא בוודאות אספירין. לך תדע מה המתחרה הסיני דחף לך בגלולה? לקוחות מתים לא מתלוננים.
תגובה שמוכיחה את חוסר הידע בתחום.
כל, אבל כל! תרופה שתמצא על המדף בבתי המרקחת המורשים היא תחת פיקוח של משרד הבריאות ולעיתים גם של הFDA, כמובן שאחרי שהיא הוכחה כלא מזיקה ולא מעלת תמותה.
נכון, ישנם מקרים של מחקרים שנתוניהם הוטו לטובת היצרן והתרופות הביאו להעלאת התמותה בקרב הצרכנים אך אלו הם מקרים בודדים יחסית וכלל לא מייצגים.
טבעפירין/קרטיה/אספירין זאת אותה התרופה בעלת אותו החומר הפעיל!
אין ממה לחשוש וניתן לקנות טבעפירין בפחות כסף ולקבל את אותה התוצאה!
אם הסיני רוצה לארוז לך גיר ולקרוא לזה אספירין, לא עדיף בשבילו לארוז את זה בקופסה של באייר ולא בקופסה ללא מותג? למה קניית באייר מגנה עליך מזיופים וקניית טבעפירין או אספירין "לייף" פחות?
דווקא מציג את חוסר הידע שלך מפורמולות וצירופים. יש הבדל תהומי בין יצרן ליצרן והנוסחאות לרוב שונות בין תרופה לתרופה. מנסיון ראיתי את השפעות שונות של תרופה עם אותו רכיב מרכזי הכוללות שינויי מצבי רוח ועד תופעות פיזיות כגון עור קרקפת מגורה.
עובדתית: יש הבדלים בין היצרנים, המינונים, החומרים, הפורמולות. לפעמים התרופות הגנריות יעילות יותר. לפעמים התרופות המקוריות יעילות יותר. לפעמים לאותו חומר פעיל ראשי מצטרפים חומרים הגורמים לתופעות לוואי בגרסאות שונות.
ולהלן, כתבה ישנה באתר וואינט המוכיחה את ההשפעות השונות של תרופות עם אותו חומר פעיל http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3890042,00.html
ynet בתור אסמכתא? אתר פרסומות בלי ועם מסווה.
רק לחזק את הנאמר, תרופות המאבדות את הפטנט פתוחות לשוק הגנרי וחברות תרופות שונות מחליפות את החומרים המייצבים והמשמרים הנמצאים בהם.
עם זאת מדובר בחומרים שנבדקו בנפרד וכל חברה אחראית להציג למשרד הבריאות אישור לכל אצווה של מוצר הנכנס לארץ.
אין בכך כמובן בקרה מלאה אולם יש מעקב כלשהו.
חשוב להבין שברגע שתרופה עוברת את שלב הניסויים הקליניים המעקב אחריה הוא רק ברמת הרישום. ה- FDA יהיה מעורב אך ורק אם זוהו מספר אירועים חריגים שדווחו על ידי רופאים בחשד לקשר לתרופה או לחילופין יש מידע פנימי לגבי פעולה לא אתית של החברה.
אז כך שיש שוני בין התרופות הגנריות ועם זאת, לא בהכרח ניתן לסמוך על יצרנית המקור.
כמו כן, מפעלי ייצור לתרופות מחוייבים בביקורות אחת לתקופה לבדיקת עמידה ב- GMP וכמובן חשופות לביקורת פתע. הייתי אומרת שבאופן יחסי, תחום התרופות הוא דווקא תחום מאד מוקפד רגולטרית ולא זו הסיבה בגינה הייתי נמנעת מתרופה גנרית זו או אחרת.
כל רוקח אמיתי בוגר פקולטה לרפואה באוניברסיטה מערבית מוכרת יאשר את הדברים הבאים.
אספירין היא תרופה וותיקה מאד.בת כ 115 שנים !
המפעל שהוא בעל המותג "אספירין" ו "אספירין באייר" מעולם לא רשם פטנט על תרופה זו. יש לו סוד בתהליך הייצור שאף אחד מהמתחרים (כולל "טבע" הישראלית)לא הצליחו לפצח. ולכן,זה כאילו אותה תרופה,אבל,לא בדיוק של 100%. אולי,98% ואולי פחות.
למה הדבר דומה ?
קחו 4 עקרות בית בשלניות מנוסות,תנו להם בדיוק אותו מרשם,אותם חומרי גלם,אותם כלים ואותו מטבח בדיוק. קחו את 4 העוגות שהן אפו ותנו אותם למומחים לטעימה עיוורת. תיווכחו בקלות כי יהיו הבדלים מהותיים בין העוגות ה"זהות" הללו.
בתחום התרופות,ידועים היטב ההבדלים בפעילות אנטיביוטית בין "אכרומיצין" של "לדרלה" ובין "טבעציקלין" של "טבע" וגם בין "טגרטול" של "ציבה-גייגי" , היום"נוברטיס" ובין "טריל" של "תרו" למרות שבשני המקרים התרופות מכילות אותו חומר כימי. מסתבר שמבחינת הפרמקו-קינטיקה והזמינות הביולוגית ומבחינת העדר תופעות לוואי – יש משמעות לשלבי ונוהלי ייצור – כפי שיש משמעות לידיה של הבשלנית שאפתה את העוגה !
ובכן, גם אם לא זייפו את החומר הכמי
אבל לא מדובר על יצרן אחר אלא אותו יצרן בדיוק רק בקופסא לא ממותגת
גם מזון תינוקות של רמדיההיה תחת פיקוח משרד הבריאות – על זה את מסתמכת?
נו טוף, מה אתם מצפים ממשרד הבריאות של פארטצ'יה.?
לא מדויק ולרוב לא נכון! פיקוח משרד הבריאות הוא מדגמי ורק על יבוא מסודר. לבאייר יש יותר מה להפסיד מאשר לרשת מקומית ואני סומך יותר על תקני הפיקוח הגרמניים (מה לעשות..) בעולם של "סמוך" וחאפריות בשיווק יש ממה לחשוש. אישית אני מעדיף את קרטייה על טבעפירין. הכדור בצבע כתום ולא לבן כמו כל יתר הכדורים, קל לזהות ולהבדיל בינו לאחרים ואם אני לא מתבלבל וטוב לי כצורך תרופות כרוני – אני גם צודק… אתה כותב על "מצב שצריך להיות". אני לא משוכנע!
צודקת מאוד,,למבוגרים הרוקח " דופק " ,,מי שיודע יכול לומר לרוקח את הזולה,,
מכורים לקוקה קולה כמוני מבחינים בין RC לקוקה מבלי אפילו לטעום.
לגבי ה22 או ה GREEN, אלו אכן משקאות בטעם קולה אך לא מתקרבים במילימטר, לא ל RC ובטח שלא לקוקה. אם כבר יותר מזכירים משקאות דיאט.
בברכה ויום טוב
………אני מעונין להכיר מכורים\ות לקוקה קולה
ומוצרים של הנאצים מבאייר אי אפשר לזייף .אין משהו שלא ניתן לזייף אז אל תדבר שטויות כי עדיף לזייף מותג יקר מאשר חברה לא מוכרת.אז זה בדיוק הפוך ממהיגיון שלך
בס"ד
מכובדי לצערי גם את תרופות הנפוצות ביותר כמו אספירין מזיפים .רק לאחרונה נמצאו במזרח ירושלים תרופות מוכרות לכולנו תוצרת??? מזויפות.
לפני שנים בביקורת פתע בציר עזה חברון נעצר רכב דו שימושי עם אלפי כדורים תוצרת עזה כולם מזויפים. של הוויאגרה הידוע.
כשאתה קונה אייפון וסמסונג אתה איכשהוא מקבל בדורות האחרונים תקלות מפלצתיות שלא רואים בטלפונים שחיקו אותם.
תואמי אי בי אם היו יותר טובים מ IBM .
יש הרבה דרגות של איכות בין ה"מקורי" לבין "זיוף". וברמה הטכנולוגית של היום אילולא החוק שמונע מחברות להעתיק על המקום תרופה ולשווק אותה זה היה קורה תוך חודשים מעטים במקרה הגרוע .
ואגב מסכים לגבי RC COLA ..רק שהיא מחזיקה טיפה פחות ועם טיפה פחות פאנצ' ללשון אבל באמת דומה מאוד לקולה .
רוב הציבור הוא עדר ולכן רוב הציבור ישלם ביוקר . אני נתקל בזה כל יום בחיי . וגם כשהציבור מכיר בבעיה של מחיר של מוצר עדין רובו יעדיף לבכות ולקטר כמו ברשתות חברתיות מאשר לקום ולעשות מעשה.
אתה כנראה עובד בחברה ממותגת.
אבל זה ברור, אם אני הדיוט בתחום, המותג מבטיח לי איכות, אם אני מקצוען בתחום אני יודע מתי החיקוי הוא זהה למותג, ויכול להעדיף אותו בלי חשש.
לדוגמארכישת טלפון סלולרי, אם אני הדיוט בתחום, אני אקח את הסמסונג 5 המוכר, ולא אקנה סיני כי אין לי מושג לא מי מהיצרנים עם המפרט המוצהר הדומה, איכותי גם בבניה, ולא מי המוכר שעלול למכור לי מכשיר מזויף ,לעומת זה אם אני מתמצא בתחום, אני אקח את הדגם הסיני עם החומרה הזהה של הייצרן האיכותי, ואקנה ממוכר מוכר עם קבלות.
כמובן שבתחום הרפואי זה הרבה יותר משמעותי, כי לא ממותג עלול לפגע לי בבריאות.
אגב היום בעידן הרשתות החברתיות תמיד אפשר למצוא את ה"חבר" המקצוען שיתן לי את המידע שיש לו.
בואו תראו תוכנית שה BBC הכין לאחרונה בנושא האנשים שמאחורי שטיפת המוח…
בהחלט שווה לראות – אשמח לתגובות:
3 פרקים (אפשר להגיד אולי "מהקל לכבד" לפי דעתי)
http://www.dailymotion.com/video/x20j885_the-men-who-made-us-spend-episode-1_creation
http://www.dailymotion.com/video/x20j8as_the-men-who-made-us-spend-episode-2_creation
http://www.dailymotion.com/video/x20j8ct_the-men-who-made-us-spend-episode-3_creation
ראיתי 15 דקות מהראשון (זה היה מתמתח מידי ולא חידש לי הרבה) והם כל הזמן שואלים למה אנשים ממשיכים לצרוך בטירוף. לא צריך לראות הרבה כדי לענות. אנשים רוצים כוח וקניה היא כוח, שיהיה לך משהו חדש, יפה, שיעסיק אותך, שישווק אותך כלפי העולם החיצוני.
בעולם שבו אנשים לא יודעים איך יוצאים ממסגרת העבודה האינסופית, התגמול על שעות העבודה הוא לעשות משהו עם הכסף שתמורתו אנשים סוחרים בזמן החיים. הקניה במקרה הזה היא אהבת עצמך. אתה נותן לעצמך אחרי שנתת למישהו אחר.
הפתרון הוא ללמד את האנשים לנצל את הקפיטליזם ודווקא לחסוך, תוך כדי כך שאתה מלמד את עצמך לייצר כמה שיותר דברים בעצמך ואז אתה מקבל את אותו הדבר שסחרת בו קודם תמורת חפצים: זמן פנוי וחופש. לא כולם ידעו מה לעשות בזמן הזה, אבל ככל שיותר אנשים יצאו מהמעגל של עבודה-קניות-עבודה-קניות, אנשים אחרים ילמדו מהם.
מסכים עם כל מילה. בקצור מה שאת אומרת כאן שירה מדבר על קיום המהפיכה במקביל למצב הקים ולא בהתנגחות עימו. לכן הסוציאליזם הנאור מדבר על סוציאל דמוקרטיה שתיצר את אותו הפרונט בתוך המערכת הפרלמנטרית , אל מול הקפיטליזם, בשפתו הוא ומבלי להתנגח בו, ע"מ לשמור את המהפיכה המתפתחת במקביל, מטלפיו המזוהמות. מרקס פרק את הסוציאליזם לגורמיו איין את האנרכיזם והסוציאל דמוקרטיה והוביל את הקומוניזם המקו(מר)קס שלו למלחמה ראש בראש בקפיטליזם. אך הקפיטליזם יודע רק להלחם, בזה הוא הכי טוב. כלומר מרקס ויורשיו בגישתם האלימה כלפי הקפיטליזם רק שיחקו לידיו. משל היה מרקס סוכן הקפיטליזם הבזוי ביותר. משום ששכנע את ההמונים לרכוש כרטיס לזירה בה הקפיטליזם הוא המנצח הבלעדי א-פריורית. לכן חשוב כל כך לבנות את המערכות הסוציאליסטיות במקביל למערכת הקפיטליסטית ומבלי להתנגח בה. זה האלף בית. וזה ההבדל הברור ביותר בין הסוציאליסטים המודרנים דוגמאת שירה וחבריה, לאילו הקדומים, ששבעו מלחמה ומרורים ב"מאבקם בקפיטליזם", המאכלסים אתר זה לעיפה, תרתי משמע.
גם אני רציתי להגיב בצורה מושכלת על נושא המילה המזויעה הזו "מותג"…מאיפה היא צמחה לנו בכלל? פעם היו תגיות מחיר, תגיות כתף בצבא, תגית מלשון איזה סימן, סמל, פתק קטן וכיו"ב.
אבל ה"מותג" הזה מזכיר את המילה "מתג"…כלומר הופך את כל העסק לאוטומטי ורובוטי.
כאילו יש איזה סוויטצ' שהוא גם סמל תת הכרתי, שאם מנפנפים בו מול עיננו אזי מוחנו השטוף מתחיל לפלוט כימיקלים שונים המביאים אותנו לכלל שליפת ארנקנו וקנית המוצר ה"ממותג" הזה…
ובכן אבוי לה לאקדמיתנו העברית שהוציאה מחיקה הערל את המילה המזויעה הזו. אבוי לה.
רואים אתם…ניסיתי להתחיל בדיון מושכל וסיימתי עם ידיים רועדות וקצף בפה.
כל נושא הרייטינג, הפרסומת המסחרית, התאגידים ושורת הרווח שלהם גומרת לי את הצורה.
אני חוטף כזו קריזה שגם שני ואליום לא יעזרו.
והכל בגלל ג. עשת שהעלה את הנושא הזה מלכתחילה. לא חאראם?
עכשיו יקח לי שעתיים להרגע.
תמיד כשאני בודק אף אחד לא מבדיל בין RC לקוקה קולה- אבל יש קוקלה חדשה קולה22 שלוקחת את שניהם בעמידה!! פראיירים 🙂
קולה מזיק לבריאות בטירופים. מה זה משנה איזה יותר טעים או זול
פרסומת (לא כל כך) מוסווית?
טעם מגעיל. קניתי והצטערתי.
עם כל הכבוד למוצרים של שוופס,ויש כבוד – הקולה שלהם פשוט לא ברמה של המותגים המובילים.
כתבה מאוד נכונה, הציבור מתמכר למותגים ומשלמים הרבה כסף, והאמת תיאמר משקה RC על כל
הטעמים הוא הרבה יותר זול והרבה יותר טעים מבת דודו ה-COCA COLA, כל אחד ישקול כמה לבזבז אבל אין ספק שבגלל הצפת הפרסומות של המותגים הציבור מתבלבל…. אנא חישבו על כל ההבטים לפני הקניה הבאה…..
1. לדעתי קוקה קולה יותר טעים
2. יש גם הבדלים תת מודעים שלא נבדקו
במחקר הזה, ככה אני מאמין(בטעם הכוונה)
אני מהבודדים שדווקא כן מבדיל בין המוצגים והטעמים. העניין הוא – התרגלות לטעם. נגמלתי מקוקה קולה ועברתי לקולה לימון בגלל הסוכר ו-"מינימום טעם לוואי של הממתיק", שגם אליו לקח זמן להתרגל, והיום אני לא יכול להתקרב לטעם המתוק של קוקה קולה. נראה לי מוזר. לאחרונה הפסקתי גם עם קולה לימון ועכשיו גם הוא נראה לי מוזר. ועדיין, מבלי שאני מכור\רגיל היום לאחד המותגים – אני עדיין מבדיל בין הטעמים והמרקמים. לקולה בועות גדולות יותר והרגשה שונה על הלשון מאשר פפסי או אר סי.
השורה התחתונה – הכל עניין של הרגל. זוכרים כשהייתם בני עשרה וטעמתם בירה בפעם הראשונה? כמה מרה היא היתה? ממש מגעילה? אבל שתיתם כי כולם שותים. היום היא טעימה? תכלס, אז, הבירה היתה ממש מרה. אז למה המשתם? לחץ חברתי. אז מה עם סיגריות? הרי כולם מסכימים שהגועל הזה חונק. אז למה קולה או בירה…
זה לא נגמר.
עשו מה שטוב לכם ומה שטעים לכם.
אבל זה לא בדיוק ככה.
לקוקה קולה יש דימוי מסויים ל RC יש דימוי אחר. דימוי או מה שקוראים מיתוג זה משהו שמאוד חשוב לאנשים.
כשאתה שותה קוקה קולה אתה מקבל מעבר למים, פחמן דו חמצני חמרי טעם וריח, קפאין וצבע מאכל גם דימוי עצמי ואם תעשה את זה בפומבי גם דימוי ציבורי.
דימוי זה משהו שאנשים מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף תמורתו וזה לא עניין אי ציונאלי אלא פשוט סדר עדיפויות אחר.
קולה –
אסור לשכוח מי עומד מאחורי הפרסום ומה מטרת הסטטיסטיקה שלו.
אני אישית עברתי את מבחן הקולה ע"י מישהו שרצה להוכיח לי ש"הכל בראש".
קבלתי לטעימה 3 כוסות עם משקה הנראה דומה.
הוא נאלץ להודות שזיהיתי מייד מה לא היה קולה (פפסי, RC ועוד).
מי שאומר שהטעם של קוקה קולה זהה לזה של RC, מותג שיבדוק את חוש הטעם שלו, בלי לחוות דעה מי טעים יותר!
חוששני שהבעייה אינה ברוקחים אלא בחוק.
לפי החוק (לפחות בישראל) ברגע שצרכן מבקש תרופה, הרוקח חייב
לספק לו בדיוק מה שביקש ואסור "לעשות פרסומת", כלומר להמליץ
על שום תרופה אחרת. תארו לכם מצב שבו לקוח ייכנס לחנות מוצרי חשמל
ויבקש פריג'ידר – שזה מותג של ג'נרל אלקטריק ואסור יהיה להמליץ
או למכור לו שום דבר אחר (כיום, רוב הסיכויים שיצא מבלי לקנות..).
לכן "באייר" יכולה להעלות את המחיר עד השמיים – המותג שלה הפך
לשם הגנרי.והצרכנים לא מכירים שום תחליף לו.
לגמרי לא בטוח שהרוקחים מרוויחים מהמצב הזה.
דוגמה לא כל כך טובה – ״אספירין״ הוא שם גנרי ולכן הרוקח דווקא יכול להציע איזה אספירין שהוא רוצה, לאו דווקא של באייר
בעקבות הכתבה נראה שהמכירות של RC יעלו מעט החודש, לטובת ניסויים…
לא יודעת על מי עשו את הניסוי, אולי על ילדים קטנים. יש הבדל גדול מאד בטעם בין RC לקוקה קולה. שניות לאחר ששותים RC נשאר טעם לוואי בפה. הריח שלהם לא אותו דבר וגם לא צפיפות הגזים
אתה מצחיק עם הקטלוג של "טעם לוואי".
כאילו שלקוקה קולה יש טעם של משהו שקיים בטבע…
יש הבדל תהומי בין הטעם של RC לקוקה קולה.
לעומת זאת בין הקוקה לפפסי ההבדל לא משמעותי ולכן אני מעדיף לקנות פפסי.
לא יודע מבחינתו כמה יש הבדל בין ה RC לקוקה קולה. אבל פפסי????. יש לו טעם זוועתי, לא דומה בכלל לקוקה קולה ודווקא לו יש טעם דוחה של תרופה
מותג הוא הרבה יותר איכותי כמעט תמיד! ותמיד אפשר להבדיל! ואני אתן דוגמאות
1)דגני בוקר- רניתי דגני בוקר ממותגים ב 18 ש"ח לחבילה ודגנים לא ממותגים ב10 ש"ח לחבילה ללא קרטון (הדגנים היו בשקית), מיותר לציין שהדגנים הזולים והלא ממותגים לא היו אכילים בכלל ואפילו פעוטות לא התלהבו לאוכלם.
2)טונה ממותגת לעומת לא ממותגת, התונה הממותגת הייתה לבנה וטרייה, ובגוש גדול ואיכותי, לעומת הטונה החא ממותגת שהכילה גושים קטנים של טונה עם אולי חלקיקי עצמות קטנים,וכל מיני דברים שחורים ובלתי מזוהים…
אר סי לא מתקרב לקוקה מה זה השטויות האלה
ניצול השואה ארתור אייכנגרין טען שהוא פיתח את תהליך ייצור האספירין ושחברת באייר התעלמה ממנו לחלוטין
הוא שרד במחנה הריכוז טרזיינשטט, אך נפטר באותה השנה.
עדיין רוצים לרכוש מחברת באייר?
הערה קטנה: לאחות אכן יש 16 שנות לימוד, אך לעו"ד ישראלי יש רק 15.5 שנות לימוד (תיכון ותואר ראשון בן 3.5 שנים), ואילו רק לעו"ד אמריקאי יש 18 שנות לימוד (הכוללות תואר ראשון כללי ותואר שני מקצועי במשפטים).
כלומר אחות ישראלית משכילה יותר מעו"ד ישראלי. לא פלא שהיא צרכנית נבונה יותר…
לכן אומרים שעל טעם וריח אין להתווכח.
כאשר גודל המדגם מספיק גדול אפשר להתווכח
"מי שמאמין ב"שוק חופשי" ימצא את עצמו, כרגיל, בשוק מותגי – של בעלי הכוח הכלכלי."
כמה תמימות: השווקים הכי מונופוליסטים היום במשק, עם המחירים היקרים ביותר הם אלו עם הרגולציות הרבות ביותר (כגון גבינות, חשמל, רכב, דיור).
אנשים משלמים ביוקר על מותגים בשוק החופשי, זה נכון, אבל הם משלמים ביוקר על כלום בשווקים המפוקחים ואין להם אפשרות לבחור במוצר לא ממותג וזול.
עוד מאמר שפורסם לאחרונה ומחזק את הכתוב – Shop like a pharmacist , don't buy Advil
דבר הידוע ומקובל במערכת הרפואית – לפעמים קרובות מאוד הגנריקה לא שונה מהותית מהתרופות ה"מקוריות" ועולה הרבה פחות.
http://www.vox.com/2014/7/25/5936739/shop-like-a-pharmacist-dont-buy-advil
עזבו אתכם משטויות, הכי טוב קריסטל ירוק!!!
זה רק בגלל שהרגולציה בישראל היא כושלת ולא אפקטיבית.
רגולציה כשלעצמה היא כנראה הדרך היחידה להתמודד עם כשלי שוק ושאר הבעיות שיש בקפיטליזם…
כתבה על איזו קולה יותר טובה ? זה בעצמו טימטום מוחי
התשובה היא ששום קולה לא טובה או יותר נכון להגיד שקולה זה גרוע ביותר
לא RC לא שמרסי לא קוקה ולא קולה תורידו לחלוטין את המוצר הרעיל הזה מסל הקניות
ויפה שעה אחת קודם!
מי נוגע בקולה= רעל?
לא לשתות קולה ולא RC מלא בתחמוצות ואגב….תנסו לנקות את פגוש הרכב בהם ותראו איזה ברק= אז לשתות אותם????
ממש לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אתה יכול לעשות את אותו הדבר עם מיץ לימון , זה לא מוכיח שמשהו בריא או לא בריא
חומץ מנקה אפילו טוב יותר.
כל מה שהניסוי הקטן שלך מוכיח היא שבקולה יש חומצה,זה הכל. גם חומץ ופירות הדר ינקו,אז גם הם לא בריאים?
בקוקה קולה אין שום טעם לחיים
מותגים הם פרי דמיונים של אשפים, המהנדסים את מוחנו
ומעצבים את דימוינו העצמי, הם רואים רק את כספינו
ולא את טובתנו, ולא את בריאותנו, כמה שנהיה יותר חולים
בזכות תרופות מזיקות שנדחפות כמעט בכוח ע'י הרופא בלבן בקופ'ח
מעשירות את המזיק הגדול , בעל המאה וחייליו הרבים מספור
דיי , דיי, דיי להרס דיי
מי שידו במעל והוא אחי ושכני ודודתי וחברי, מאחל אני לו שלא יישן בלילה
שתתהפך שנתו ויקוצרו חייו.
חזרו בכם אחים , הכו במערכת בזה שתוקיעו ולא תתנו יד להרס האדם והכדור הזה
אם קוקה קולה לא היתה מטביעה את כדור הארץ בפרסומות שלה, כל אדם שהיה טועם את המשקה היה יורק אותו מיד ורץ לשטוף את הפה.
מכיוון שכולנו צרכנים אז כולנו מטומטמים ואנחנו צריכים איזה אח גדול או מועצה של פרופסורים מהחוג למדעי החברה שיגידו לנו מה טוב לנו. מתאים לכם להתהדר בסמל שלכם במנהל מחנה ריכוז ומפקד כיתות יורים לשעבר.
ההסבר הפשוט לתופעה: בנאדם מוכן להפסיד שקל פה שקל שם ולחסוך מעצמו את סקר השוק, וללכת על בטוח.
אתם יכולים לקנות את האייפון 6 ולשלם עליו במיטב כספיכם
ואתם יכולים
לקנות מכשיר סיני שגם טוב ממנו בהרבה מאד בחינות וגם עולה עשירית מממנו.
מותגים… פרייארים לא מתים הם רק מתחלפים.
קוקה קולה בהרבה יותר טעים ממתחרים.
מי שטוען אחרת יטען גם שאין הבדל בין לאטה למקיאטו, בין אורביט למסט וכולי…
זה שיש בני אדם שיש להם העדפה לטעם אחר או לא מצליחים להרגיש בהבדל בין הטעמים, זה לא אומר שהם יכולים להחליט כי הטעם זהה. הוא אפילו לא דומה..
ואי אפשר להשוות בין אספירינים שכל סוגיהם נועדו למטרה אחת – מניעת כאב ראש (והסובייקטיביות החושית לא משחקת תפקיד) לבין משקה שמטרתו להיות בעל טעם יחודי ומוביל, פה כן יש מקום לסובייקטיביות.
אלון – מסכים איתך. המבט המתנשא על ה"צרכנים" שהם כמובן "מטומטמים" בשונה מבעלי המודעות החברתית בלה בלה בלה. כן פרסומות מצליחות לשכנע אנשים. מה החידוש. החלטות מורכבות ממספר גורמים – נסיון עם המוצר, מחיר, העדפות תרבותיות ועוד ועוד. להפוך את ההחלטה להעדיף קולה מסוג אחד לעומת קולה מסוג אחר לכתב אישום כנגד השוק החופשי הוא טיפשי. אגב ממבט לא מקצועי בהרגלי הקנייה של אנשים בסופר – המחיר הוא פקטור רציני. ראו רמי לוי וה"מותג" שלו לעומת המוצרים הממותגים. ראו את המהפך בחיתולים כאשר חברות ללא שם אבל עם מחיר נמוך דוחקות את הממותגים – דבר שגורם למותגים להוריד מחירים. זהו השוק החופשי שאותו אתם משמיצים. אגב חלק גדול מהבעיה של המחירים הגבוהים נוגע לעודף רגולציה. רק תנסו לייבא מוצרי מזון לארץ. הרגולטורים יוציאו לך את הנשמה ויעשקו את ארנקך עד שתופיע על המדף.
למיטב ידיעתי ב-RC קולה יש חומר משמר…לפחות בעבר כשבדקתי לא קניתי מהסיבה הזו. אם הם שינו את זה אז זה יכול להיות טריגר עבורי לקנות.
מה הקשרררר?!
הטעם של קוקה קולה הרבה יותר טוב משל אר סי
ולא אני לא אומר תא זה כי זה יותר מותג או משהו
זה ידוע
שום קולה לא משתווה לקוקה קולה ולא רק בגלל המותג שבזה
הטעם ממש שונה
אני לא יודע מהיפו הוא המציא את השטות הזאת מאות מחקרים לא מצאו הבדלים בין הטועמים פפסי קולה וקוקה קוקה בעניים סגורות ולא דווקא RC . תופעה זו ידועה כבר שנים אותו דבר גם נמצא אצל המומחים בטעימת היין .