אראל סג"ל היה תמיד לאומן ובית"רי, אבל בניגוד למה שחברי הטוב קובי ניב כתב, הוא לא ממש "דוחה באישיותו". ניב יודע להבחין היטב בין סלידתו מסג"ל לבין הסאטירה שכתב על ח"כ סתיו שפיר. מותר לצחוק גם על אנשי שמאל בסגנון מוחצן (סאטירי) ולא רק על אנשי ימין. אני בעד להשיב מלחמה שערה, ולא בוחל בביזוי דעות פשיסטיות, שמטרתן להגן על החזקים ולשפוך את דמם של החלשים. כמיעוט בחברה לפחות בשלב ההיסטורי הנוכחי, יש לשמאל אינטרס מובהק להגן על הזכויות הדמוקרטיות. לא נוכל לעשות כך, אלא אם כן נימנע מלתקוף שיטות פעולה של הימין שהן זהות לאלה שלנו. אני לא חושב ששפיר שייכת לשמאל, שכן היא חלק מהצבא של יצחק בוז'י הרצוג, שמנסה להיות חוד החנית במאבק של הימין והמרכז הלאומני נגדנו, אבל היא לא הייתה ראויה לסגנון המתקפה של סג"ל. כל זה לא גורע דבר מזכותו לעשות סאטירה בטלוויזיה שמתמקדת בח"כ שפיר. המצוקה שלנו בזירה הפוליטית והחברתית גורמת לנו להגיב ברגשנות מופרזת. הציבור שלנו אינו צופה בסג"ל, וההיסטריה שאחזה בכמה מגיבים רק מחזקת את האיש.
אראל סג"ל מתחפש לסתיו שפיר (צילום מסך מתוך סרטון של ערוץ 20)
יש בינו לביני סוג של היכרות שטחית, ולפני שהפך דתי הייתה לו פתיחות מעניינת לרעיונות של השמאל, מבלי לאמץ אותם. לעירית לינור שחברה עתה בגלוי לימין הקיצוני, יש זכות לחופש דיבור בכל כלי התקשורת שמוכנים לתת לה במה. נכון שאני סולד ממנה מאז ומתמיד, וכמו שיש לה חופש דיבור, לי יש חופש סלידה. קצת תמהתי על כך שעו"ד ארי שמאי משייך את עצמו לימין ואף נוקט לשון של גוף ראשון רבים ("אנחנו", "נגדנו"). גם לו יש זכות מלאה להגדרה עצמית, ואם יופיע ביציע המזרחי של טדי בתלבושת צהובה-שחורה זה רק ישלים את התהליך. מותר להם לאמץ דעות שהן מחרידות ובלתי אנושיות בעיניי, אבל גם לנו בשמאל יש זכות לקרוא להן בשמות הולמים.
גדעון לוי מ"הארץ" הפך כבר מזמן לשק החבטות של אנשי הימין והמרכז. המומחה לאתיקה פרופ' אסא כשר טוען ש"טורי התעמולה של גדעון לוי אפילו בתור תעמולה טובה הם מגוחכים, עלובים, חסרי כל ערך". מי שכותב בסגנון כזה על אחד מהפובליציסטים הטובים ביותר במדינה, איבד את זכותו לכבוד, ולוי אכן השיב לו כגמולו. מסתבר שסבו של כשר רכש ב-1926 חלקת אדמה בגוש עציון, וזה אמור לאפשר למתנחלים לעשות בקרקע כרצונם באין מכלים. הטיעון הזה תמיד הרגיז אותי. אם לנו יש זכויות בגוש עציון, מה לנו כי נלין אם הפלסטינים טוענים לזכויות לאומיות וקרקעיות בקטמון, בטלביה, בצפת, בטבריה, בבאר שבע, בחיפה ומאות אתרים אחרים? לוי מגיב בחריפות, מציין ש"כשר כבר הכשיר הכל, כל שרץ וכל פשע מלחמה, מפצצות זרחן ועד להרג המוני של ילדים בעזה". בכך הוא עושה עבודת קודש, חושף היטב את הצביעות. אחרי שנים רבות לוי קלט, שדווקא אנשי המרכז הלאומני המתחפשים לעתים ל"שמאל" הם המסוכנים ביותר.
לכן לפולמוס עם איש הימין סג"ל יש אולי ערך, אבל הוא איננו מכריע בוויכוח הלאומי, ואילו כשר הוא חלק מהסכנה האיומה שרובצת לפתחנו. לא מעשי ליצנות יטו את הכף, אלא טיעונים "מוסריים" של אנשים ליברלים בעיני עצמם. האתיקה של תומך מלא או חלקי בכיבוש, כמוה כאתיקה האסתטית של אוהדי הפשיזם בחוגים השמרניים-לאומיים באירופה בין שתי מלחמות. הרצוג הוא אויב השמאל והמחנה הדמוקרטי, בדיוק כמו מירי רגב. הוא יותר מסוכן, כיוון שאנשים תמימים עדיין רואים בו גורם חשוב ב"שמאל הישראלי". אינני סבור שאנשי שמאל עקביים משניאים את השמאל על הציבור הישראלי. דווקא הצביעות של תומכי ההפרטות במסווה של "סוציאל-דמוקרטיה" גורמת נזק ממשי. עד שהאופוזיציה כביכול לא תסביר לציבור את מהות האסון שייגרם כאן בהיעדר הסכמי שלום מציאותיים, היא לא תהיה אמינה ולא תזכה לתמיכה רחבה. הרצוג היה שייך לסיעה הלאומנית בתוך מפלגת העבודה, אבל שום נורת אזהרה לא הבהבה כאשר נבחר לראש המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה. אני משוכנע שיותר חברים בוועידת המפלגה תומכים בעמדותיו של הרצוג מאשר באלה של השמאל העקבי. הוא לא מנהיג, אלא מוּנהג, וחלק מהאספסוף של המרכז הלאומני מאופיין ברדידות מחשבתית מדאיגה. מי שמחכה לישועה מכל אלה יגיע לשוקת שבורה.
רגב מצִדה מעליבה את הסופרים, בזה לאמנים, סותמת מקורות תקציביים ללהקות תיאטרון. המציאות של הכיבוש והתרת דמם של אנשי השמאל היא יצירה משותפת של הספקטרום הממסדי כולו, למעט מרצ, והצהרותיו של חבר הכנסת אילן גלאון נגד בל"ד וחד"ש מוכיחות, שגם על חלק מאנשי מרצ קשה לסמוך בעִתות מצוקה ומתח פוליטי פנימי.
הליצנים המוטרפים של הימין הקיצוני סיפקו תמיד אתנחתא קומית בדרמה הגדולה שבה אנחנו צופים בעיניים כלות. סג"ל חבש פאה נוכרית ואמר כמה דברי הבל שעליהם כבר התחרט; לינור הייתה תמיד בדיחה בתור נציגת השמאל בתוכניות אירוח בטלוויזיה; כמה נציגי ימין איימו על ארצות הברית ועל מדינות אירופה הדמוקרטיות; איש ימין קיצוני מאוד כמו דני דנון נשלח לאו"ם כשגריר ישראל. כל אלה הן זוטות. ליבת המדיניות ההרסנית טמונה בהפקעת הקרקעות, ברצח אזרחים כולל נשים וילדים, בהפעלת חיל האוויר להרג אזרחים. רגב ולהקתה בתקשורת אינם אלא ניצבים בחזיון העצוב הזה. כמו מקהלה יוונית הם מלווים את הטרגדיה אבל אינם יוצרים אותה.
פרופ' כשר הפקיע את המצפון הלאומי, ניכס אותו לעצמו ובעצם הקים התנחלות ששמה "אתיקה" כדי לסכל את מחאתם של עשרות אלפי ישראלים טובים נגד הזוועות שאנחנו מעוללים לאחרים ובסופו של התהליך גם לעצמנו. לאומנים דתיים לומדים קולנוע ותיאטרון, עוברים קורסים יוקרתיים בצבא ורגש הנחיתות הישן שלהם (שתואר בצורה נהדרת בספריו של חיים באר) נעלם ללא שוב. הדמוקרטיה היא שטח מרעה נהדר למערערים עליה, ונקודת זינוק מדויקת למקעקעיה. יש להבין ולהפנים שאין שום דרך לגיטימית לעצור את הקִדמה בקרב הציבור הדתי-לאומני. הם עכשיו הגורם המוביל בחלק הציוני של החברה הישראלית. רק אם נכיר במצב הזה (מבלי לערער כלל על זכותם של הדתיים לקנות דעה ולהתקדם במסלולים שנחשבו עד לפני שנים אחדות לחילונים לגמרי) נוכל אולי לחשל מחדש את הכלים האינטלקטואליים למלחמת התרבות החדשה. עלינו ללמוד מחדש את מציאות חיינו. אם הקרקע תישמט מתחת לרגלינו היום, לא יהיה לנו שום מִדרך כף רגל גם בעתיד.
- פורסם בכל העיר, 11 מרץ 2016
מר ברעם,האם יש "שמאל קיצוני" בישראל? אם כן,האם אתה מגדיר את עצמך כשמאלן קיצוני?
צודק לגמרי!
רק נקודה קטנה. כתבת:
״אם לנו יש זכויות בגוש עציון, מה לנו כי נלין אם הפלסטינים טוענים לזכויות לאומיות וקרקעיות בקטמון, בטלביה, בצפת, בטבריה, בבאר שבע, בחיפה ומאות אתרים אחרים? ״
אתה אמנם מציין זכויות לאומיות, ואתה צודק, אבל בשיח הנפוץ מדברים בדרך כלל על זכויות קנייניות של אדמה בהתאם ל״גזע״. ליהודים יש זכות לגור במקום מסוים כי פעם גרו שם יהודים. כמשקל נגד מעלים את הטענה שלערבים יש זכות על מקום מסוים כי הוא ערבי בעברו….
זו כמובן, ואני בטוח שתסכים אתי״ גזענות מושלמת.
מה שנכון בעצם זה שלפלסטיני מסוים יש זכות לגור במקום מסוים כי המקום שייך לו ולמשפחתו. ואם לקחו את המקום ממנו, גרשו את משפחתו, או שהוא עזב את המקום מסבות שונות עדיין זה שלו!
זה כמובן שלא הופך את המקום לאסור ליהודים בכלל, או מותר לפלסטינים בכלל,
ומה שבהקשרנו חשוב יותר זה כמובן הלהפך.
אם יהודים גרו במקום מסוים והיום גרים שם לא יהודים זה לא אומר שליהודים בכלל יש זכות לקחת את המקום. מחשבה כזו היא גזענית לגמרי!
זכויות קניין מוקנות בחוזים ולא מוענקות בהתאם לגזע…
הטעון של זכות שיבה כפי שהשתמש בו גדעון לוי אינו תופס !
לוי טוען שגוש עציון שייך לפלסטינים אסא כשר הראה שהאדמה שייכת ליהודים לפי החוק משום שקנו את האדמה על הטענה הזו עונה לוי טענה פסולה וכוזבת "אני מוכן שהאדמות יחזרו לבעליהן ותהיה זכות שיבה לפלסטינים לתוך ישראל כפי שטוען אסא כשר לגבי אדמות גוש עציון…"
1 תושבי גוש עציון לא פתחו במלחמה כדי להשמיד את הערבים ולבוז את רכושם כפי שעשו הפלסטינים ב-1948
2 זכות שיבה פירושה שלילת הקיום של מדינה ליהודים והשמדת ישראל במתק שפתיים בניגוד לשיבה לגוש עציון שאין בו שום איום משום שניתן לעשות חילופי שטחים שוים
..מכיוון שאסא כשר הוא תלמיד של לייבוביץ צריך להניח שהוא בעד פשרה טריטוריאלית בניגוד לכל אלה שטוענים לזכות שיבה אשר רוצים לשלול מהיהודים את זכותם כפי שנקבע בחבר הלאומים
בשנת 1917
3 אם הטעון של זכות שיבה תופס כפי שלוי מציג זאת אז צריך לפנות את תושבי קנדה ארה"ב ניו זילנד אוסטרליה כל דרום אמריקה לטובת הילידים האינדינים "המנושלים"
דרכון זר ,כרטיס טיסה פתוח,וחשבון בנק פתוח בחול זה כיום מצרך חובה בסיסי
הגישה שלך סותרת את החזון שלנו.חברה אזרחית ושיוויונית.יהודים וערבים ביחד בונים מדינה.
לא נראה לי שדרכון זר יעזור לך אירופה היום כבר לא מקום בטוח דעא"ש בדרך לשחרר את אירופה מהכיבוש לאירופה
שכל זה גם מצרך חובה בסיסי.
מירי סיבוני מעיירת הקיפוח קריית גת שהקימו האשכנזים,עושה עבודת קודש.
אכן מדובר במלחמת תרבות ובעצם לפי הגדרתה של השרה הנהדרת,מהפכה מזרחית. עיין בראיון מהים לידיעות.
מי שמחשיב עצמ איש שמאל,היה צריך לזעוק לפני שנים על הגזענות האשכנזית בכל הנוגע לתקצוב התרבות. יש להעיף לעזאזל את מי שמכהנים זה עשרות שנים במוסדות תרבות. יאיר רווה כמעט 40 !,שנה בסוזן דלאל (מדובר בכלל במוסד פרי תרומתה של משפחה עיראקית,אוי לאותה אירוניה.) ציפי פינס 23,שנים בהנהלת בית ליסין.נעם סמל ועומרי ניצן עשרות שנים בקאמרי.
זה שבעים שנה שהתקציב לתרבות מזרחית אחוז אחד בלבד. לתרבות הערבית שני אחוזים בלבד. הגברת סיכוני העלתה כבר אגב,בכארבעה מיליון שקלים את התקציב לתרבות הערבית. מה שלא עשתה החוליגנית שקדמה לה. אגב,כשהחוליגנית. ס ט ר ה. לנער חביב מהנוער העובד, מהשמאל עלאק לא נשמעו שום גינויים.
שמאל הוא בראש ובראשונה מאבק לשיוויון חברתי ולצדק. הצדק כולו בצידה של מירי היקרה,ולא בצידם של מי שנהמו לעברה בוועידת ה"תרבות ". את ציפר הבזוי קיבלו לעומת זאת בדבר פנים ובנימוס.
אין כל טעם בשיח ה"שמאל ז" הארכאי. יש להחליפו בשיח הזהויות. לא יע
ההשוואה בין סג"ל ובין לוי היא השוואה מוצלחת. ההבדלים בין השניים דקים עד בלתי קיימים ולו הייתי קובי ניב, לא הייתי ממהר להכריז על תחרות יופי בין אישיותם של השניים. סביר להניח שיש דמיון גם בקרב מי שנפגע מהבליהם, אלו שניתן לכנות "שמאל ציוני". לשמחתנו, לא ליצנים אופורטוניסטים נוסח סג"ל ולוי ולא ליצנים אקדמית כמו אסא כשר הם שיכריעו את הכף.
בנוגע לסתיו – כן, היא מן ה"עבודה" לצערי הרב ולמרבה-הצער, גם תומכת, עדיין, בגיוס-חובה, שירות-לאומי ושאר מריעין-בישין כגון-דא.
יחד-עם-זאת ועל-אף כל המרחק האידיאולוגי בנושא זה, עדיין סתיו מייצגתני, לאין-שיעור יותר, מאשר כל ח"כ אחר/ת, בכנסת הזאת או במי מקודמותיה, מאז פרשה שולה, גם בחוק השכירות שלנו (שהיא, יש להדגיש, הביאתו לכנסת והיא מקדמתו מאז; לא איש מאנשי "הרשימה המשותפת"; מדוע, עד לכניסת סתיו לכנסת, לא קידם איש, את ענייננו זה?) וגם במאבקהּ במתנחבלים, דרך ועדות השקיפות (שיזמה היא!!) והכספים. כיצד יכול אתה להתעלם מכך, שכעת סתיו, היא ראשה וראשונה, למאבק בתקצוב-ההתנחבלויות?
מעבר לכך: קיים הבדל תהומי, בין הסאטירה המצויינת ב"ארץ נהדרת", על קנאות חיילת שקד וחברותיה ל"ייבנה המקדש" = קנאות, המאיימת להחריב את כולנו – לבין גועל-הנפש הסקסיסטי, שהקיא (אין מלה אחרת) היצור המבחיל ההוא סג"ל, על סתיו. הסאטירה השמאלית, זעקה נגד סכנה אקוטית; נגד איזו סכנה, בדיוק, ביקש סג"ל להתריע, בהשתלחותו הנ"ל בסתיו?
שולח שוב – נא *לא* לצנזר הפעם…
גדעון לוי איבדני בשניה, בהּ הביע תמיכה בחולדה; בתור אחד מ-89 עצורי הסופ"ש השחור (מן הנכלאים ב"לאומי"!! 23.6.2012, לא נשכח ולא נסלח!!), היה מעשהו זה של לוי, בבחינת בגידה = בהּ חשף-עצמו, כאחד מנציגי הקפיטליזם המפלצתי ביותר ומראשי-מקדמיה, של הפיכת תל-אביב לעיר למיליונרים אוייבי-העם בלבד. הוא ואסא טמא, ראויים, לחלוטין, זה לזה: שניהם אנשי הימין החשוך, המתחזים לשמאל, בסיוע קרנפים דוגמתם, בתשקורת הממוסדת (בהובלת "הארץ" = הדוגמא, לימין קיצוני שבקיצוניים, בתחפושת פסאודו-שמאלית).
ואם בתחפושות עסקינן כאן (בכל-זאת, פורים עוד-מעט) – כתבת גם "רגב מצִדה מעליבה את הסופרים, בזה לאמנים, סותמת מקורות תקציביים ללהקות תיאטרון. המציאות של הכיבוש והתרת דמם של אנשי השמאל היא יצירה משותפת של הספקטרום הממסדי כולו". ובכן…
היה עוד מישהו, שקרא להשתיק, אמניות השמאל ולקבור אמנותן… כאן, ממש, באתר הזה.
תהיה גבר ותתנצל כבר, חיים, קיבינימט!! תתנצל כבר, לפני נטלי ויסמין!!
לקית בשכחה? לך למאמרך המביש, מן ה-7 בנובמבר 2014. קרא אותו – והתנצל.
אין גבול לגזענות של ה"שמאל" האשכנזי. "נביא הזעם" של השמאל הזה כותב הבוקר ב"הארץ" לא להאמין : "סוד כוחם של הליכוד וש'ס הזרמת תקציבי. ע נ ק (הדגש שלי א.ח.).לפריפריה". מילה מכובסת למזרחים.
תקציבי ענק…
כשר הוא חלק מהסכנה האיומה שרובצת לפתחנו. בזמן מלחמת לבנון – השלישית, אם נספור גם את ״מבצע ליטני״ – ראיינתי את אסא כשר. הפרופסור הגן על כל מעשי הטרור של הצבא – כולל את השימוש בפצצות מצרר שבהם זרע חיל האוויר את דרום לבנון. טענתו היתה שזה הופך את השטח לבלתי עביר לטרוריסטים של חיזבאללה. . .
מותר כמובן להתלוצץ כנגד אנשי ונשות שמאל אלא ששפיר איננה שמאל
היא הכי שמאל, שיש בכנסת.
השמאל השמאלי בכנסת היא חד"ש
לגבי מירי רגב וקיצוץ כנפי התרבות בארץ, אל לנו לשכוח שאמנות היא שמיכה קצרה ודקה שמעולם לא כיסתה ולא מכסה על הברבריות שבאדם. די לנו להיזכר מה עשתה, לפני קצת יותר מדור, המדינה הכי תרבותית בעולם. בבוקר שרפו יהודים ובערב הזילו דמעה בקונצרט-סאל (דמעה אמיתית – וזה מה שמחריד, זה באמת ריגש אותם עד דמעות) … ולכן, כל פעם שנזעקים ״גוועלד״ על קיצוץ כזה או אחר, הפניית תקציבים לפה או לשם, נזכור שהחיה ששמה אדם, לא תאולף אף פעם על ידי הצגה של הקאמרי, טובה עד כמה שתהיה.
הגברת סיבוני מעיירת הקיפוח שהקימו האשכנזים מעולם לא דיברה על קיצוץ כנפי התרבות. מהיכן הקרצת את זה?
כיצד זה אדם נאור כמוך לא ישוש אם רווה סמל ניצן ודומיהם,דוגמת קומיסר התרבות אגמון המאוס ילכו לעזאזל. תמהתני עליך.מה עם צדק חלוקתי ותרבותי.
הייתי שמח להגיב, אבל הפוליטרוקים של האתר מסננים תגובות שאינן לרוח המפלגה.
למערכת שלום. נראה לי שאתם מרשים לפרסם בניגוד לכלל מספר 1 שלכם.
ובלי קשר התגובה של אורני ילדותית ולא מכבדת את שאר הקוראים.
כללי פרסום תגובה באתר
במקרים הבאים לא תתאפשר פרסום תגובה:
1. התגובה פוגעת באופן אישי באדם מסויים
2. התגובה פוגעת בציבור שלם
"מותר לצחוק גם על אנשי שמאל" – תודה למשטרת המחשבות שהואילה בטובה להתיר לנתינים ללעוג על אנשי השמאל.
וכמובן שההומור מצד ימין הוא נמוך, שוביניסטי, גזעני ומעורר גועל בניגוד להומור מצד שמאל שהוא תמיד אנין, משובח, מתקדם ומתוחכם.