סערת דרוויש
שר הביטחון אביגדור ליברמן ושרת התרבות מירי רגב, שהובילו את סערת מחמוד דרוויש בעקבות שידור על המשורר בתכנית "האוניברסיטה המשודרת" של גלי צה"ל, הם ביטוי לצרות מוחין משולבת בבורות, שהרי הדעת נותנת שלא קראו את שיריו. רק בורות עמוקה מני ים כמו זו של ליברמן, יכולה להשוות את שירתו של המשורר הלאומי הפלסטיני לכתבי היטלר.
מחמוד דרוויש בערב שהוקדש לשיריו,2007 (צילום: אל אתיחאד)
מן המפורסמות היא, שהמקומי הופך לאוניברסאלי ככל שהיצירה היא עוצמתית יותר. דרוויש הוא משוררם של העקורים, הפליטים והמגורשים הפלסטינים. ובה בעת, בגלל עוצמתו השירית והספרותית, הוא גם משוררם של כל העקורים והפליטים מעבר לסצנה הפלסטינית. מכאן יובן שהוא גם משוררם של פליטים, עקורים ומגורשים מגרמניה כמו הסופר הסטיריקן היהודי גרמני קורט טוכולסקי, והסופר היהודי גרמני סטפן צוויג, שהתאבדו בגלות לאחר שלא יכלו לשאת את העקירה מנוף מולדתם ותרבותם. הוא גם משוררם של הפליטים המבקשים מקלט בישראל שממשלתה עושה הכל כדי לגרשם.
מלחמת המזרחיים
מלחמת עולם מתחוללת כרגע בין מזרחיים נוסח ארז ביטון, גיבורו החדש של נפתלי בנט, לבין דניאל בן סימון המנסה לגשר בין התרבות הצרפתית לבין מזרחיותו. בן סימון לא מאמין לרצינות הדו"ח של ביטון, על הדרת התרבות המזרחית מחיי התרבות בישראל. ביטון, חבריו ומחבקיו מהממסד, מנסים ליצור תרבות מזרחית תוך עקירת התרבות הערבית ממנה באו.
גם בן סימון וגם ביטון שותפים לממסד האשכנזי והמזרחי ברדיפה ובאיבה כלפי מרדכי ואנונו, היהודי המזרחי החשוב ביותר שקם בישראל מאז 48'. כל עוד זה המצב, הוויכוח ביניהם נראה לי חסר חשיבות. המחפשים כיום "הרצל מזרחי", יכולים לחפור ככל שירצו – הם לא ימצאו אותו. וזה גם לא כבוד כל כך גדול.
6 באוגוסט – יום הירושימה
71 שנים להטלת פצצת האטום על הירושימה. לזכור ולא לשכוח – לסגור את הכור בדימונה, לפרק את נשקה הגרעיני של ישראל במסגרת איזור חופשי מנשק השמדה המונית, טרם שתתרחש שואה גרעינית, לשחרר את אסיר המצפון מרדכי ואנונו מהכלא שקרוי מדינת ישראל.

ומה עם הכור שביבנה?. שבתאי
תרשום, אני ערבי" / מחמוד דרוויש
לַכֵן!
תִּרְשוֹם בְּרֹאש הֶעֳמוּד הָרִאשוֹן:
אֲנִי לֹא שוֹנֵא אֲנָשִים
וְאֵינֵנִי פּוֹלֵש
אֲבָל אִם אֱהֱיֶה לְרָעֵב
בְּשָרוֹ שֶל הַכּוֹבֵש יִהֱיֶה לִי לְמָאֳכָל
הִזָהֵר..
הִזָהֵר..
מְהַרָעָב שֶלִי
מְהַזָעָם שֶלִי!
"הפוסח על המילים" / מחמוד דרוויש
"לכו לאן שתרצו, אבל לא בינינו
בשום אופן! הגיע הזמן שתסתלקו
שתמותו היכן שתרצו
אבל לא בינינו
צאו מכל דבר
צאו מפצעינו, מאדמתנו
צאו מהיבשה, מהים, מהכל"
בקשר לפצצת האטום הטעות של ארצות הברית שהיו צרכים לזרוק את הפצצה על גרמניה שהביאה לאסון על העולם ועל העם היהודי
האם הוא התכוון שגם גדעון וחבריו הקומוניסטים והשמאלנים ממוצא יהודי צריכים לצאת מכל מה ששייך לפילסטינים ולקחת איתם גם את מתיהם?
אולי ספירו יסביר לנו למה ולמי בדיוק התכוון בשיריו גיבורו המשורר – 'הלאומי הפלסטיני' ?
אם הרצל הוא לא כבוד אז מה כן כבוד להיות גדעון ספירו? אל תצחיק אותנו
אכן ראוי ללמד את שירתו של דרוויש בבתי הספר.
מספר שאלות למר ספירו:
1. האם ברית המועצות בראשותו של "שמש העמים" גינתה את הטלת הפצצה על הירושימה מיד לאחר המעשה?
2. מתי הייתה הפעם הראשונה בה גינתה ברית המועצות, "מנהיגת מחנה השלום העולמי" את הטלת הפצצה?
3. מה הסיבה להפרש הזמנים המוזר הזה?
4 האם היית מחייב שימוש בנשק גרעיני כלפי גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השניה?
בטח היא התכוונה למולוטוב לא לגדעון ספירו
בעולם של מלחמות קרות ואיומים זה לא פרודוקטיבי וריאלי לזנוח את הכורים הגרעיניים. ראיית העולם דרך עיניים ליברליות ומכילות הינה חיובית ביותר אך לא כלפי מדינות כמו איראן אשר חרטו על דגלן את השמדתה של מינת ישראל. ייתכן כי המציאות האידיאלית אשר אליה אתה שואף (פרופ'?) ספירו הינה המציאות האידיאלית, אך אינה מעשית במזרח התיכון 2016…
וענונו אינו יהודי וענונו התנצר באוסטרליה.
נשק יום הדין אינו פצצות מימן או פצצות אטום נשק יום הדין (נשק שמסוגל להשמיד את האנושות כולה)
זו פצצה מלוכלכת המכילה קובלט 60 מספיק 4 גרם של קובלט 60 כדי לחסל חיים בטווח של קילומטר מרובע לכן הסכנה טמונה דוקא בארגוני טרור אשר יצליחו להשיג קובלט 60
לכן מי שתומך בארגוני טרור ובמלחמת טרור מאיים על האנושות כולה…
(פצצת אטום משמידה עיר אבל ניתן להתגונן במקלטים לעומת זאת הקובלט הורג גם לאחר 10 שנים )
ליבוביץ ז"ל אמר שנשק אינו הורג
מה שהורג זו האידיאולוגיה לכן פצצות טילים ונשק גרעיני אינם הורגים.
ברואנדה נרצחו מליון טוטסי ב-3 חודשים בקונגו נרצחו 5 מליונים באמצעות סכינים וגרזנים.
מר ספירו,
כשפרופסור ליבוביץ טען בפנייך שוענונו הוא ״חלאה אנושית״ רק משום שהתנצר והמיר את דתו לא קטעת את דבריו או פרסמת מאמר בגנותו כמו שאתה נוהג לעשות במקרה של שופטים שפוסקים שלא לרוחך.
מדוע השתתקת ובלעת את לשונך מולו ? ממתי המרת דת על ידי כל אדם מצדיקה בעיניך הטחה כה משפילה שזוכה להתעלמות מוחלטת מרודף שלום, צדק וחמלה כמוך ?
אולי אתה בוחר להשתלח באנשים מאוד מסוימים ופוחד להתעמת עם אנשים מורכבים כמו ליבוביץ ?
ואם כבר הזכרת את הירושימה ונגסקי : מדוע אין לך בעיה לככב בתכניות גרמניות כאשר גרמניה היא יצואנית צוללות גרעיניות שמוכרת אותן ללא כל עכבות למרבה למחיר ?
מדוע אינך מחרים אותה ורואה בה (דווקא בה ?) במה הולמת להשתלחויות בממסד הישראלי ?
נאה דורש נאה מקיים, הלא כן ?
שבת שלום ואריכות ימים.